Bedankt voor jullie reacties.
Ik begrijp dat ik me moet neerleggen bij de gang van zaken. Blij ben ik daar niet mee, maar soms moet je je bij de gang van zaken neerleggen.
Wel heb ik wat vraagtekens bij onze wetgeving en wil deze discussie verder doorvoeren. Zoals gezegd ik ga verder geen stappen ondernemen maar:
1) Bij de vaststelling van de kinderalimentatie wordt vastgesteld wat een ouder moet bijdragen voor het onderhoud van zijn kinderen.
2) Als blijkt dat dit geld niet ten goede komt aan deze kinderen blijkt er jurisprudentie te zijn dat de rechter heeft bepaald dat de ontvangende ouder, zelf mag
bepalen hoe hij/zij dit geld besteedt.
Dit klinkt mij zeer vreemd in de oren. Waarom praten we dan over kinderalimentatie?? Noem het dan alimentatie algemeen of iets dergelijks. Zelfs als een betalende ouder kan aantonen, dat zijn kinderen in kapotte kleding en/of te kleine kleding rondloopt geeft een rechter geen gehoor (zoals hierboven iemand aangeeft)
Wat ik niet goed vindt in onze wetgeving is hetvolgende: Als een betalende ouder niet betaald, of weigert te betalen dan kan men ingrijpen (en terecht), maar als een ontvangende ouder de kinderalimentatie voor van alles gebruikt, maar niet voor de kinderen, dan geeft de wetgever niet thuis.
In mijn geval vind ik het absoluut niet vreemd dat ik kinderalimentatie moet betalen. Ik heb er ook totaal geen moeite mee, maar verwacht wel dat het ook ten goede komt aan de kinderen. Dat dit geld ook wel eens voor andere zaken aangewendt wordt begrijp ik ook nog, maar dit mag nooit structureel worden.