Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wel beschikking/geen omgang

• Been There

Dames en heren,

Ik heb een vraag; Ik heb een beschikking waarin een omgangsregeling in is bepaald. 1 weekend in de 14 dagen en helft van vakantie- en feestdagen.

Mijn ex vrouw wenst zich daar echter niet aan te houden en dus zie ik mijn kind niet meer. Ze reageert nooit op mijn verzoeken en is telefonisch niet bereikbaar (voor mij).

Wat kan ik doen om toch omgang te gaan krijgen??

Advocaat in de arm nemen heeft naar mijn mening weinig zin want ik heb al een beschikking!?

Mijn geld is inmiddels op en ik kan dus ook geen nieuwe rechtsgang betalen!

Hopelijk heeft iemand raad

• Anne-Mieke

Beste en meestal enig mogelijke optie is toch om via een kort geding nakoming van de omgangsregeling te vorderen op straffe van een dwangsom.

En lees dit ook eens: http://www.scheiding-omgang.nl/omgangsregeling/nakomen.html

• Been There

Goed idee zo'n kort geding; maar wie gaat dat betalen?

Ik ben inmiddels al een kapitaal kwijt aan advocatenkosten en ik ben nog nergens.

Daarbij ben ik het geloof in ons rechtssysteem ook wel een beetje kwijt, moeder kan erg goed toneel spelen en krijgt daarmee veel voor elkaar.Ik heb stapels rapporten over de situatie daar bij haar en de niet juiste opvoeding van mijn kind maar daar doet niemand iets mee.

De Raad haalt zijn schouders op, BJZ loopt weg van de problemen en verder heb ik niets of niemand waar ik heen kan.

Heb inmiddels meerdere malen aangifte gedaan maar heb ook al een keer een schrijven van het OM gekregen; wij zien geen aanleiding tot vervolging!!!

Het niet naleven van een beschikking is een strafbaar feit, bestraf dat dan ook! ik word ook bestraft als ik 5 km te hard rijd of een Mars in een winkel steel. Als ik geen of te laat de KA betaal heb ik het LBIO op mijn nek.

Waarom hebben moeders/vrouwen zoveel rechten?

• Anne-Mieke

Ik begrijp het probleem en zou zelf ook graag willen dat het anders was, maar daar heeft u verder helaas niets aan.

• Been There

Betekend het uitblijven van reacties dat er gewoon niets te doen is voor een vader die zijn kind niet mag zien???

• JCC

Ja zoiets.

Niemand kan wat doen omdat je geen geld hebt om ertegenaan te gooien. Heb hetzelfde meegemaakt, in het begin werd het ouderschapsplan goed nagekomen maar dat werd al meer moeilijker om een vage reden die volledige controle en beheersing over HAAR kind(eren) heet.

Slot van het liedje zijn aantijgingen zoals mishandeling/misbruik om jou buiten spel te zetten wat overigens zeer effectief is.

Dan denk je dat je goed doet om je verhaal te gaan doen bij BJZ en krijg je naderhand een rapport te lezen waar de tranen van in je ogen springen en waarvan je denkt: hoe verzint ze dat?

Rechten heb je tot en met op papier maar in de praktijk heb je niets.

Vooral kinderen hebben pech dat ze een moeder hebben die zo denkt en niet genoeg kan benadrukken hoe gelukkig ze is met haar nieuwe vriend en dus ook nieuwe papa, de echte vader is helemaal uitgebannen en speelt op de langere duur geen enkele rol meer van betekenis.

O jawel, zou het bijna vergeten, je bent meestal nog wel goed voor de maandelijkse bijdrages.

Sorry voor het rot verhaal maar je bent echt niet alleen….

• Been There

Dat ik niet alleen ben dat had ik al wel door. Het is toch te bizar voor woorden dat dit soort dingen kunnen!! We roepen hier in dit land dat we het allemaal zo goed en netjes voor elkaar hebben maar dat is volledige nonsense.

Zelfs al had ik geld als water dan ga ik het via de rechtbank niet winnen want mijn ex betaald niets aan haar advocaat. Zij is er bij gebaad dat alles zo lang mogelijk duurt en dat kost mij dan weer meer geld.

Ergens zou er een LBIO achtige instantie moeten komen die moeders zoals mijn ex eens onder de loep houden en als ze dan zien dat het puur uit pesterij gebeurt dat ze dan ook echt actie kunnen ondernemen.

• JCC

Tja, dat heeft geen zin want wat is de waarheid? Hier ligt het machtsmiddel van je ex.

Het kan inderdaad dus leg je er maar bij neer dat het zo is, geen haan die er naar kraait als je geen euro's hebt.

Toen ik nog strijdlustig was heb ik de wijkagent ingelicht en die kwam me vertellen dat het 1-0 was voor mijn ex want ik mishandel mijn kinderen. Dit was dus al een feit terwijl met het opstellen van het ouderschapsplan geen vuiltje aan de lucht was…

Ik heb het min of meer opgegeven, je gaat er aan onderdoor op de langere termijn maar ik hou wel contact met BJZ en maatschappelijk werk van school.

Verder kan een school je niets verbieden dus houd contact met het hoofd en ga naar 10 minuten gesprekken etc.

• HGB

Probeer het contact te herstellen. Een kort geding kan een uitkomst zijn.

In mijn geval ben ik beschuldigd van mishandeling van één van mijn kinderen. Het kind werd weggehouden. Kort geding; contact moest hersteld worden op straffe van een dwangsom.

Contact werd niet hersteld; deurwaarder is nu aan het incasseren.

Uiteindelijk weer een rechtszaak; contact diende herstelt te worden, eventueel met behulp van de politie. Vanaf dat moment is het contact volledig hersteld.

Het is een lange strijd die je aangaat. Heeft bij mij een geruime tijd geduurd, maar beide kinderen wonen wel bij mij.

Niet opgeven!

• Been There

In iedergeval bedankt voor de tips, maar het spaarpotje hier is op om nog een gang naar de rechter te maken…….. Ik zou niet weten waar ik nog geld vandaan moet gaan halen om dat soort dingen te doen.

Je weet zelf waarschijnlijk wat het allemaal kost. In de afgelopen jaren heeft het me al bergen met geld gekost en het heeft me nog niets opgeleverd.