Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wel beschikking/geen omgang

• Fritsie

Idd.

Je bent niet de enige. Nederland is in dit opzicht echt een KUT-land. Ze vertellen verschrikkelijke verhalen tegen de RvdK en je bent weg. Dat je in eerste instantie met een minimale regeling wordt weggezet en later helemaal buitenspel wordt gezet, speelt geen ENKELE rol.

Als vader heb je geen rechten !!!!! daar staat internet toch mee vol? Jij en ik hebben de pech dat politiek den Haag dit onderwerp totaal niet interessant vindt.

En idd. wel dokken hoor!, anders krijg je zo'n heerlijke overheidsinstantie achter je aan.

• Been There

Ik denk dat de advocaten lobby dit ook wel graag in stand wil houden want zij verdienen er dik aan. Op dit moment hebben zij altijd prijs; als je een vrouw hebt als klant heb je middelen genoeg om te strijden en als je een man hebt als klant moet deze continue terug vechten.

Er moet sowieso zo snel mogelijk een limiet komen aan geldelijke steun die mensen krijgen om een advocaat te betalen, dat zal veel schelen.

Verder moet er een onafhankelijke instantie komen die advocaten controleert en die, als er fouten zijn gemaakt, kan bestraffen. (ik heb meerdere advocaten gehad en ze hebben allemaal grote fouten gemaakt, aantoonbaar!) Wat een advocaat ook doet, wat de uitkomst ook is, de advocaat is altijd winnaar.

daarbij, moet er (ik heb dit al eens gezegd) een soort van LBIO komen die mensen aan een beschikking of convenant houd. Het niet naleven moet onherroepelijk een boete inhouden (gebeurt tenslotte ook met KA en PA).

• HGB

Ik heb toch andere ervaringen dan Fritsie. Bij de RvdK zijn verschrikkelijke verhalen verteld, maar daar bleef het niet bij. Er is inderdaad geprobeerd op velerlei wijzen mij buiten spel te zetten. Mijn ervaringen met de RvdK zijn zeer positief te noemen. Met BJZ zeker niet negatief. En zelfs de politie heeft me, waar ze konden, geholpen. Echter zijn ook hun handen gebonden.

Maar als vader heb je wel degelijk rechten! En ja, principes kosten geld. Veel geld. Helaas zijn je rechten alleen maar te halen via een rechter, waar je dus een advocaat voor nodig hebt. En die zijn niet goedkoop.

Gevolg is dat ik nu heel veel geld kwijt ben aan mijn advocaat. Maar aan de andere kant hebben de kinderen hun vader.

• Been There

Die van mij heeft ook een vader alleen wel een vader die het financieel even rustig aan moet doen. (kan het mijn huidige vriendin en kids niet langer voor mezelf verkopen dat er zoveel geld word besteed)

Ik denk dat het goed zou zijn als er een wet komt dat er aan een scheiding een max te besteden bedrag komt dat je bij een advocaat mag uitgeven! dat zou een hoop leed verhelpen…………….

• henklukassen@live.nl

dat is ze verplicht ,je moet inderdaad een advokaat in de hand nemen en een boete bij wijgering omgangs regel en waarschuwen voor PAS syndroom zoek maar op google op dan snap je het suxes gr.henk

• henklukassen@live.nl

ja je kunt er mee dreigen en ik heb dat ook gedaan maar inweze pak je dan geld af ten koste van de kinderen of mischien op een bank voor de kinderen zetten