Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

vakantie

• vader

Dag,

ik ben een vader van een zoon van 14. Mijn zoon woont bij mij en is gemiddeld 1 a 2 x in de week bij z'n moeder die vlakbij woont, daarnaast draag ik zorg voor alle kosten. Er is geen allimentatieregeling of wat voor regeling dan ook. Tot nu toe gaat alles in goed overleg.

Nu wil ik in het voorjaar 5 weken op vakantie zonder mijn zoon, hij zal dan bij zijn moeder moeten zijn (later in het jaar ga ik alsnog met hem op vakantie). Zijn moeder wil hem echter maar 3 weken hebben en weigert meer. Zodoende kan ik dus niet 5 weken weg.

Mijn vraag is of ze dit mag doen en wat als ik toch de 5 weken boek? Heeft iemand hier iets zinnigs over te weet.

Alvast met dank,

• Hans

ALS JE VERDER NIKS GEREGELD HEB JA DAN MAG ZE DIT VOLGENS MIJ GEWOON DOEN EN ALS JIJ TOCH VOOR 5WEKEN BOEKT JA DAN BEN JE FOUT BEZIG WANT JE WEET DAT JE JE ZOON DAN 2 VAN DE 5WEKEN BIJ JE HEBT.

• GJvdZ

Tsja, we willen allemaal waarschijnlijk wel eens een tijdje weg, ook ouders die gewoon samen zijn. Maar zolang je kinderen hebt is dat niet altijd mogelijk, even wachten tot je zoon een jaar of 17/18 is…..

• werkende moeder

Blij zijn dat moeder al drie weken voor je wil regelen en de resterende twee weken iets anders regelen. En anders idd wachten tot zoon oud genoeg is.

Je kunt moeder voor het blok proberen te zetten door te boeken (het is de vraag of ze dat toelaat) maar dan ben ik bang dat je dat in onderling overleg regelen daarna wel op je buik kunt schrijven. Lijkt me erg jammer om een goede verstandhouding op het spel te zetten vanwege een vakantie.

• Frans

Hoi vader,

Ik ben erg nieuwsgierig wat je zoon hier zelf van vind.

Mocht hij er geen bezwaar tegen hebben dat jij alleen op vakantie gaat en moeder wil niet meewerken dan zijn er volgens mij mogelijkheden te over.

Wat dacht je van:

a: Logeren bij opa's en/of oma's.

b: Logeren bij tante's en/of oom's.

c: Logeren bij neefjes of nichtjes,

d: Logeren bij vriendjes en/of vriendinnetjes.

Ik vind dat jij recht hebt om wat jij wilt.. maar vergeet niet dat wat jouw zoon vind heel belangrijk is.

Er is altijd een oplossing, maar die moet jij vinden, zorg ervoor dat je die samen met je zoon vindt.

Succes.. :)