Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

convenant en overdrachtsbedrag

• loes

Hallo,

Mijn man en ik zijn het met de scheiding overal over eens.

Mijn vraag is: wij hebben een eigen huis in gem. van goederen getrouwd en zijn het eens over de afkoopsom die ik krijg voor het huis.

Is het nou gebruikelijk dat ik dat bedrag krijg als ik het convenant heb getekend of als het huis op zijn naam wordt gezet.

Alvast bedankt voor uw reactie

• Petry

Ja als uw ex de hypotheek rond heeft en naar de notaris gaat om het huis op zijn naam te zetten, dan boekt de notaris het bedrag naar u over.

• miranda99

Ik heb het geld gekregen,toen ik het convenant had getekend.

Wij moeten nog naar de notaris,

Maar mijn man heeft extra hypotheek genomen.En na het tekenen meteen naar mij overgemaakt.

• Frans

Als ik het zeggen mag zou ik niet kijken naar wat gebruikelijk is, maar naar wat het beste past in uw situatie.

In mijn geval was de relatie dusdanig verstoord dat er geen vertrouwen was.

Mijn ex bleef in de echtelijke woning totdat zij eigen woonruimte toegewezen zou krijgen. Ik had geen vertrouwen dat zij daar actief naar op zoek zou gaan.

We hebben afgesproken dat zij de overwaarde zou krijgen op het moment dat ik de sleutels van de woning weer zou krijgen.

Tot die tijd heb ik van de rente van de overwaarde, mijn deel en haar deel, de hoge vaste lasten op kunnen brengen.

Zij verbleef in de echtelijke woning totdat zij extra geld nodig had, en ging pas toen actief op zoek naar eigen woonruimte.

Hierdoor heeft het ‘maar’ ruim 2 jaar geduurd voordat ik de woning weer in kon. :)