Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

convenant

• miranda99

Mijn man en ik hebben tot zover het convenant opgesteld,maar daarin komt te staan dat ik nooit en te nimmer partneralimentatie zal gaan vragen.

Maar stel dat over een paar jaar de nood aan de man is en ik heb het toch nodig.

Is zo'n convenant dan bindend of kan ik dan toch via advocaat PA gaan eisen?

Nu is het niet aan de orde,maar je weet nooit wat de toekomst brengt.

Alvast bedankt

• borawie

Hallo Miranda,

Hou er rekening mee dat je dan alléén maar PA kan aanvragen als er een causaal verband ligt met de scheiding.

Heb je nu werk en na een aantal jaren niet meer dan heb je logischerwijze géén recht meer op PA omdat er redelijkerwijze geen verband meer ligt tussen geen werk en de scheiding destijds.

Lees ook eens onderstaande link.

http://www.partneralimentatie.nl/

Succes en wijsheid toegewenst in dit doolhof en een fijne jaarwisseling

• Been There

Ik zou me diep gaan schamen als ik zo'n vraag hier stelde; ZET HET ER DAN NIET IN!!!!!!!!

• Hans

en volgens mij is ook niet de partner maar eventueel de sociale dient die de PA aanvraagt want je kunt het nog zo mooi in het convenant zetten als de soos geld wil zien omdat jij in een uitkering terecht komt kan het convenant de vuilnisbak in

• TopCat

Maar ook voor de Sociale Dienst geldt dat er causaal verband moet zijn tussen de verhaalsbijstand en de echtscheiding.

T.C.