Hallo,
Ik heb een ex die onze zoon wilde zien wanneer het hem uitkwam. Ik ontving telkens een sms dat hij zijn zoon de volgende dag of 2 dgn later wilde zien. Hieraan heb ik een tijdje toegegeven maar praktisch is dit onhaalbaar, ook voor mijn zoon, die op deze manier soms zelfs voor de keuze kwam: pappa of een reeds eerder afgesproken vriendje. Mijn verzoek daar regelmaat in aan te brengen (terwille van onze zoon ook! weigerde hij. Heb via de advocaat, omdat ook andere zaken liepen, een omgangsregeling om de 2 weken aangevraagd. Hierop heeft ex positief gereageerd. In de praktijk echter weet ik dat hij vaak voor langere tijd zal vertrekken naar het buitenland. Ik zal dit opvangen voor onze zoon en wanneer ex in NL is zal de bezoekregeling wat mij betreft gewoon doorgang hebben. Echter wat indien ik over paar jaar besluit zelf te vertrekken uit mijn huidige woonplaats? Kan hij mij dan verplichten (via rechter) de bezoekregeling na te laten komen? Ja, is onterecht weet ik, maar daartoe is hij in staat (hij is een narcist).
Marie