Ben radeloos.
Ons situatie :
Samenwonend en hebben 3 kinderen (dus niet gehuwd en ook geen samenlevingscontract).
Wonen in een koophuis dat op ons beide namen staat. Ik ben dus officieel 50% eigenaar.
Ik heb nooit gewerkt en dus geen eigen inkomen en zorg thuis voor de kinderen. Hij zorgt
voor het gezinsinkomen en hij betaalt ook alleen alle kosten inclusief de hypotheekkosten.
Nu wil ik de relatie beeindigen. Maar het probleem is dat ik geen inkomen heb en dus even
niet voor mij eigen onderhoud (en die van d ekinderen) kan voorzien. Ik ben natuurlijk al werk
aan het zoeken maar dat lukt niet 1,2,3 omdat ik geen werkervaring heb en ook geen diplomas.
Verder heb ik nog steeds de zorg van 3 jonge kinderen dus werk zoeken is gewoon niet makkelijk.
Ik kan ook geen bijstandsuitkering aanvragen omdat ik officieel 50% eigenaar ben van een
woning. Mijn partner beweert dat ik geen enkele aandeel heb in het huis omdat ik nooit heb
meebetaald. Ik hoef ook geen aandeel ….ik wil gewoon verder met mijn leven. Ik heb
voorgesteld het huis te verkopen zodat ik tenminste verder kan maar hij wilt het huis niet
verkopen omdat hij moeilijk aan een huurhuis kan komen.
Verder werkt hij ook nergens aan mee omdat hij de relatie gewoon wilt voortzetten maar ik
ga eraan kapot om nog samen in hetzelfde huis te moeten leven met hem.
Hij zegt dat als ik weg wil dat ik dan zelf een huis moet zoeken en zelf weggaan. (kinderen
gaan met mij mee) Dit wil ik ook wel maar zonder inkomen kom ik dus nergens. Hij zegt ook
dat ie geen cent zal betalen aan mij en dat het officieel niet hoeft want we zijn niet getrouwd
en ook niet geregisteeerd als partners. Hij wilt ook niet dat ik een uitkering ga aanvragen omdat
hij weet dat de sociale dienst dan geld bij hem zal vorderen voor de onderhoud van de kinderen.
IK voel dat ik voor het blok ben gezet.
Wat kan ik doen ????
Ik heb al geinformeerd of het huis alleen op zijn naam gezet kan worden maar de hypotheek-
verstrekker heeft geen toestemming gegeven.
Heeft iemand soortgelijk ervaring en wat kan je dan doen in zo'n situatie ?