Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

omgang

• Sander

Goedemiddag, ook ik heb een vraag helaas.

Ik heb een omgangsregeling van 2 weekenden in de maand. In de uitspraak staat dat beide ouders zorg moeten dragen voor het halen en brengen van de kinderen.

Nu vertikt mijn ex vrouw het om de kinderen of te halen of te brengen, met als excuus dat ik maar niet had moeten verhuizen. Ben onlangs een eindje vederop gaan wonen.

Wat kan ik hieraan doen? Ik heb overigens al een advocaat en die zegt dat mijn ex de wet moet naleven….

• Hans

verzin een smoes (dat de auto stuk is ofzo) dat je ze niet kan brengen en dan afwachten wat haar reactie is en hoe zij daar mee omgaat. maar wel voet bij stuk houden. is misschien niet helemaal de weg maar zo zou ik het aanpakken

• Frans

In tegenstelling tot Hans adviseer ik je om juist niet een spel te spelen met je ex. Een list verzinnen die ten koste gaat van je kind(eren) lijkt me risicovol.

In mijn geval is de ex, met kinderen, verhuisd. Maar die verdomd het vanaf dag 1 om te investeren in de relatie tussen vader en kids.

Ik zou zeggen, slikken of stikken.. In mijn geval is het stikken geworden. Maar dat komt omdat ik een man met principes ben en me aan mijn woord houdt.. Altijd!!

Als jij een speelbal van je ex wil worden dan moet je slikken…

• hbg

Je kunt in dit geval altijd naar de rechter stappen, maar dat kost geld… Ik ken enige zaken waarbij dan wordt besloten dat ieder (vader en moeder) tot de helft kan gaan rijden.

Ik zou niet investeren in rechtszaken, maar in dit geval de kant van de kinderen kiezen.

• Sander

Ik zit overigens al in een jarenlange strijd met haar incl rechtzaken, want ja ook zij probeert ervoor te zorgen dat ik geen omgang met de kinderen heb. Gelukkig heb ik tot heden steeds de rechtzaken gewonnen, maar elke keer verzint ze weer wat anders en komt er wel weer wat.

• Frans

Een rechtszaak kun je winnen, maar dat wil niet altijd zeggen dat je je zin krijgt.

Kinderen kunnen altijd ziek worden of net als jij voor de deur staat niet thuis zijn of…. verzin het zelf..

Wat bedoel je overigens met ‘de kant van de kinderen kiezen’ ?

• Frans

Geloof mij : Het kost jouw handen vol geld en je trekt toch aan het kortste eind.

Moet jij voor je advocaat betalen en heeft jouw ex een advocaat met toevoeging?

• hbg

De kant van de kinderen kiezen; datgene doen wat volgens jou het beste is voor de kinderen.

• hbg

Het kost inderdaad klauwen met geld, maar of je aan het kortste eind trekt dat weet je niet.

Ook mijn ex had toevoeging en ik mocht mijn advocaat zelf betalen. Drie jaar later, zo'n 12 beschikkingen en vovo's en alles is klaar. Lang traject, inclusief Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg, mogen doorlopen.

Maar er is een omgangsregeling getroffen en die wordt tot op vandaag nageleefd!