deze vraag is niet i.v.m. mijn eigen kind maar van een kennis van mij.
het kind woont bij de vader omdat het geen enkele band met de moeder heeft
het eerste weekend dat het kind bij moeder op bezoek gaat is het al in paniek voor het naar moeder gaat.
als het eenmaal bij moeder is word het van alle kanten schuldgevoelens ingepraat.
het kind voeld zich bedrijgt door de vriend van haar zus die aan de drugs is en deze ligt dan ook gewoon op de tafel in de woonkamer
moeder ligt de hele dag in bed (letterlijk en figuurlijk)
het kind komt volledig in paniek na enkele dagen terug bij de vader waar het zijn verhaal doet.
het kind wil dan ook beslist niet meer naar moeder toe en vader kan zich daar in vinden maar het kind is nog geen 12 en mag dus geen keuze maken en moeder dreigd de andere kinderen bij vader weg te houden als zij haar kind niet meer te zien krijgt.
hoe kan vader dit het beste aanpakken zodat zijn dochter niet buiten haar wil naar moeder wil maar tegelijker tijd moeder de andere kinderen niet bij hem vandaan kan houden.
het gezin is in het verleden in aanraking geweest met jeugdzorg maar dat is afgerond.
zelf zou ik in eerste instantie zeggen laat de moeder uit de ouderlijke macht zetten maar dan heb je nog drie kinderen die bij moeder wonen plus dat vader niet de mogelijkheden heeft om al zijn 5kinderen bij hem onder te brengen gezien zijn nieuwe relatie waar hij sinds een jaar inwoond en waar ook kinderen bij zijn.
gr hans