Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

andere woonruimte maar niet inschrijven daar

• Mick

We hebben momenteel problemen en denken over scheiding maar omdat het toch

een grote stap is willen we dit nog even uitstellen (met een jaar ofzo).

We zijn getrouwd en hebben samen kinderen en een koophuis met hypotheek.

Wat we nu willen doen is …..ik ga een huurhuis huren en daar wonen en mijn vrouw

blijft achter in het huis met de kinderen. Officieel willen we nog niet scheiden… we willen

de relatie nog een kans geven en wil dit aankijken voor ongeveer een jaar….. een soort lat

relatie dus. Hopelijk gaat het beter als we apart wonen omdat we toch nog gevoelens

voor elkaar hebben maar het samenwonen zorgt nu even teveel voor ruzies.

Financieel redden we het net om een huurhuis erbij te nemen maar ik wil me daar niet

inschrijven omdat ik nog samen met mijn vrouw als belasting partners beschouwd wil worden.

Ook voor de hypotheek aftrek enz moet ik ingeschreven staan op mijn koopwoning.

Dus kan ik eigenlijk wel een huurwoning huren maar niet inschrijven daar als adres ?

Krijg ik problemen als ik dit doe ? Hoe doen andere mensen het als ze in een soortgelijke

situatie zitten ? Bedankt voor alle adviezen !

• Hans

ik weet geen antwoord op je vraag maar je zegt dat je net genoeg geld hebt om een extra huis te huren maar hou je wel rekening met allerlei belastingen je gas en licht je gemeentelijke belasting e.d. en je zal er waarschijnlijk ook internet en telefoon nodig hebben. ik gun het je van harte en ik vind het hartstikke knap van jullie om op deze manier toch te proberen je relatie te redden maar straks is je relatie gered maar barts je van de schulden en dan komt je relatie vaak weer in gevaar. dus mijn advies reken het echt goed uit voor je het schip in gaat want dat wil niemand denk ik en mocht je relatie daarmee niet gered zijn dan zit je alsnog samen met de schulden.

succes ermee en sterkte

• Mick

Bedankt voor de reactie.

We zijn bewust dat we er financieel op achteruit gaan maar we hebben het graag voor over als

dit betekend dat we onze relatie kunnen redden. Natuurlijk blijft het een gok en wat er gaat

gebeuren weet niemand. Alle berekeningen hebben we al gemaakt voordat we zo'n stap willen

zetten en het enige dat ons nog tegenhoud is dat we niet precies weten of het mag als je een huis

huurt maar niet inschrijft en of er nog andere belasting technische gevolgen zijn waar wij niet aan

hebben gedacht.

• GJvdZ

In deze situatie houdt je recht op hypotheekrenteaftrek gedurende de eerste twee jaar nadat je de woning hebt verlaten.