Mijn zoontje van 10 wil bij mij komen wonen. Ik ben met mijn toenmalige ex partner en mijn zoontje 4 jaar geleden naar Frankrijk geëmigreerd. Vorig jaar zijn wij uit elkaar gegaan en ben ik weer in Nederland komen wonen. We hebben gezamelijke gezag en ook hebben wij co ouderschap waarin is afgesproken dat mijn zoontje de zomer en kerst en voorjaars vakantie bij mij is. Verder reis ik om de 2 weken voor 1 week naar Frankrijk om hem te bezoeken. Op jaarbasis zie ik hem dus bijna net zoveel als mijn ex partner (echt co ouderschap). Ik heb een huisje gehuurd in dezelfde buurt als mijn ex partner woont. Ik heb ondanks het vele reizen vrede met genoemde regeling omdat ik mijn kind regelmatig zie, echter mijn zoontje wil zelf heel graag bij mij in Nederland wonen. Hij mist Nederland en buiten zijn vader woont zijn hele familie in Nederland. Mijn ex partner heeft nog 2 kinderen (halfzusjes) uit haar vorige relatie die ook in Nederland wonen bij hun vader. Mijn ex wil niet dat onze zoon in Nederland gaat wonen. Wat zijn mijn mogelijkheden? Het belang van het kind zou toch altijd voor moeten gaan?
Rene