Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Scheiding na 30 jaar.

• Samantha

Nu 2 maanden geleden ben ik in de steek gelaten en valt me zwaar zag al een oproep voor lotgenoten hier maar die zijn al een paar maanden oud. En ik zal toch niet de enigste zijn. Onderneem weinig nu en wacht op een brief van ze advocaat. Voel me in de war, tril als een rietje het is alsof de bodem onder me voeten is weggeslagen. Het niet slapen speelt natuurlijk ook mee. Zoek lotgenoten die in hetzelfde schuitje zitten ben ook verschrikkelijk duizelig ervan. Waar is me positieve ik gebleven? Wil vechten om eruit te komen. Hoop op reaktie,s Groetje,s Samantha

• margaret

Ik heb het ook mee gemaakt, en ik voel met je mee.

Voel precies wat jou nu overkomt

Je mag me wel schrijven

ook is de site praatmee-online misschien een hulpter ondersteuning

• Samantha

Dank je wel voor je bericht Margaret hoe lang bij jou geleden en gaat dit rot gevoel over? Morgen op de site ga kijken die je aangaf. Zo verschrikkelijk moe maar in slaap vallen ho maar neem ff toe een slaaptablet maar wil niet teveel gif innemen moet hier door heen. Gelukkig vandaag wat kunnen eten want ook dat nekt je natuurlijk. Bang van me duizeligheid zullen spanningen zijn, eind van de middag knap ik wat op me ogen hangen op half elf snap niet dat ik er zo onder ben was altijd een sterke vrouw. Nou ja ga toch maar even liggen al slaap ik niet dan rust ik toch. Hoop nog wat van je te horen. Groetje,s Samantha.

• Rie

Ik wil je niet ontmoedigen,maar het gevoel kan raar doen.Het ene moment denk je stik erin en je gaat ervoor en het andere moment sta je op de rand van de afgrond.Ikwas 30 jaar getrouwd en nu 6 jaar gescheiden,maar het went niet.Je bent boos,verdrietig en van alles wat.Je hebt gevoel en je hebt verstand.Mijn ex heeft mij tijdens het huwelijk al belazerd,maar ik wist er niets.Ik snapte nooit dat mensen het nooit doorhadden,tot het jezelf betreft.Ik snap nog niet dat ik toen zo naief was.Achteraf zie je wel veel dingen,maar goed.Mijn ex is gelijk bij zijn vriendin in gegaan en beleeft zijn jaren weer overnieuw,15 jaar jongere vrouw,weer kinderen in de puberteit enz.Gaat nu trouwen is inmiddels 60 jaar heeft een motor gekocht en nu een felle gekleurde auto met sportuitvoering enz.Heeft helaas geen kontact meer met zijn eigen kinderen,want haar kinderen zijn nu alles voor hem.Je bent dan zooooo boos als moeder,dat is niet voor te stellen.

Zijn eigen kinderen mogen niet op de bruiloft komen en als die ze tegen komt draait die zijn kop weg.Walgelijk!!!

Elke keer blijf je met dingen geconfronteerd worden,of je wilt of niet en steeds wordt je weer boos.Nu nog na al die jaren denk ik waarom waarom zo op deze manier….Hij is er ingetuind bij haar,maar ja hij is er zelf bij.Hij heeft geld en daar is het om te doen en hij ziet het niet.Zij had niets,maar dan ook niets,nu heeft zij alles 2 x per jaar op vakantie,een nieuwe auto zijn geld en ook mijn geld(verkoop woning),haar kinderen krijgen nu alles en de mijne(onze) geen cent…ja wel een flinke trap onder hun kont,gratis en voor niets.

Het blijft pijn doen,dan ben je boos,verdrietig.Je kent die persoon als geen ander en dan opeens ken je ze niet meer,zo 180 gr de andere kant op.Ik wens jou veel steun en geluk,maar zal nog even duren.

• Mark

Dit is nog eens een leuke opbeurende reactie. Hier zit Samantha echt op te wachten.

• margareta

Ja het blijft maar doordraaien; dus weinig slaap enz.

Maar eens stopt het ! wanneer? je moet er doorheen en het verwerken, echt het lukt.

Het is nu ong 12jr na de scheiding!! en heb mezelf weer gevonden, maar het duurde lang!( ik was >30jr getrouwd)

Eerst ben je boos, dan komt t vechten(scheidingprocedure), en je afvragen hoe kan t zijn 30 jaar samen? etc

Heb je steun aan je kinderen? en kan werk je wat afleiden?

Sterkte( geen pillen!) slapen of wakker blijven en je verhaal opschrijven! kop op!

• wil

Jammer dat je erin blijft hangen…………..oppakken en doorgaan…………….Je hebt alleen jezelf ermee als je niet vooruit kijkt en doorgaat met je leven opbouwen, gooi het stuur om, ook voor de eventuele kinderen………

Verwen jezelf, verkoop spullen van jullie samen…………….je kan veel doen.en natuurlijk zijn er de gevoelens maar bij mij waren die voor mezelf na 2 maanden over. Als het de kids betreft word ik nu nog wel eens boos, maar niet lang want ik zie gwoon dat de kids wijs genoeg zijn om hun eigen conclusie te trekken.

• Samantha

Ten eerst bedankt voor jullie berichtje,s. Mijn ex heeft geen ander denk ik maar heeft ze volwassen kids zo afhankelijk gemaakt met auto,s geld enz die kijken wel uit om zich ermee te bemoeien. Dus sta er alleen voor ook ze familie heeft hij in de tang financieel best een dominante man waar ze bang voor zijn. Als het goed is krijg ik vanmiddag zijn eisen wat betreft de scheiding via ze advocaat. Nou jullie snappen dat ik weer zit te schudden van de zenuwen herken hem niet meer. Moet ik dit huis uit? wat staat me te wachten brrrrrrr drama nu hoe ik me voel. Dat ene rot uurtje wat ik sliep droomde ik ook nog over hem hij was liefdevol tegenover mij jaja kon ter plekke niet meer slapen. Me auto is me afgepakt kan ik toch niet meer betalen zegt hij nou dan maar heb een fiets gekocht. Ene dag gaat beter als de andere. Zal vandaag wel een pechdag worden kan ik zelf ook nog naar een advocaat om te kijken wat er allemaal bekokstooft is voor mij, moet wel voordat er verkeerde dingen instaan en me zelf slacht. Heb nooit gewerkt wel veel vrijwilligers werk maar heb daar de kracht nu niet voor. Blij dat ik een hondje heb daar moet ik voor naar buiten en frisse lucht maakt me minder duizelig.

Had beginnende erfelijke tremor die is nu op ze top want je moet spanningen vermijden nou dat gaat nu niet. Tandarts af ga zeggen ik moet eerst rust zien te krijgen. Toch klein beetje make up op gekregen wil ook niet als een zombie over straat. En Mark ieder ze verhaal is anders he! hoeft bij mij niet zo te gaan (hoop van niet) vreselijk verhaal Rie. Danwel voor jou. Nogmaals dan voor het reageren en hoop op meer reaktie,s Groetje,s Samantha

• TopCat

Hopelijk vind je een goede advocaat die jouw belangen behartigt!

Waren/Zijn jullie in algehele gemeenschap van goederen getrouwd?

Zo ja, bedenk dan dat alles voor de helft van jou is. Het doet er niet toe wie het aangeschaft heeft. Ook zijn bankrekening is voor de helft van jou.

Een goede advocaat weet dit soort dingen allemaal. Hij/Zij vraagt ook de toevoeging aan als je zelf geen advocaat kunt betalen.

Door alle emoties kan ik me voorstellen dat je dingen op zijn beloop laat of niet goed regelt.

Daar krijg je later geheid spijt van.

Ik wens je heel veel sterkte.

T.C.

• Samantha

Hallo TopCat sinds 7 jaar door ze eigen bedrijf op huwelijkse voorwaarden getrouwd het contract schijnt niet goed in elkaar te hebben gezeten in mijn nadeel heeft me man gezegd nou tzal we zien wel neem ook een advocaat maar moet eerst de papieren hebben tot nu toe kan ik nog niks. Schijnt vandaag ook weer niet te lukken dat ik ze krijg net gehoord, moedeloos word ik ervan. Zal wel te moeilijk zijn voor ze advocaat wat hij allemaal wil. Hij heeft ingebroken op afstand in me pc om me gangen na te gaan volgens mij is dit strafbaar? En heel in het verleden omdat hij nogal is aggressief was heb ik wel is aangifte tegen hem gedaan fysiek en verbaal geweld. Ja je vraagt je af waarom bleef ik al die tijd. Omdat er ook leuke momenten waren hij beweerd ook die gegevens tegen hem te hebben opgevraagd via ze advocaat kan dit zomaar? Als hij zo doorgaat word dit een (v)echtscheiding met al die bewijzen die hij wil aanvoeren

BAH wie is deze man waar ik zo lang bij ben gebleven! Gelukkig te moe om er lang stil bij te staan nu.

Groetje,s Samantha.