Hallo.

Graag wil ik u deelgenoot maken van een uitzichtloze situatie enkele jaren na echtscheiding.

Ben 5 jaaar geleden gescheiden, aanvankelijk ging alles in goede harmonie maar daar is sinds enkele jaren een kentering in gekomen.

Nadat mijn ex wenste te scheiden ben ik in een huurappartement gaan wonen en mijn ex en haar kinderen (niet de mijne)bleven in de eigen woning wonen tot deze verkocht zou worden.Omdat ik toendertijd door de Rechter veroordeeld was tot het betalen van P.A. van 600 Euro per maand en de maandelijkse hypotheeklasten ongeveer hetzelfde waren werd afgesproken dat ik deze zou betalen en daarmee mijn allimentatieverplichting nakwam.

Ik werkte destijds bij een gemeentelijke overheid en besloot na 40 dienstjaren op mijn 57e met de VUT te gaan om mij in Afrika te orienteren op een nieuw bestaan.

Omdat ik hierdoor maar 30% van mijn laatst verdiende inkomen kreeg en ik na aftrek van allimentatie maar 500 Euro overhield kon ik niet terug naar Nederland en bleef derhalve in Tanzania.

Tijdens mijn verblijf in Afrika werd ik geconfronteerd met een extra inhouding van (toendertijd, 3 jaar geleden) 300 Euro per maand.

Waar deze op gebaseerd is is blijkbaar niet te achterhalen want de advocaat van mijn ex is niet bereid tot het geven van informatie en het Deurwaarderskantoor AGIN Pranger gerechtsdeurwaarders in Assen reageert helemaal niet omdat mijn dossier gesloten zou zijn.

Mijn vriend uit Nederland die ik gemachtigd heb blijkt ook niet het AGIN Pranger bastion te kunnen binnendringen, want ook hij wordt met hetzelfde kluitje, dossier gesloten, in het riet gestuurd.

Via via begrijp ik dat het om niet betaalde allimentatie zou gaan in de beginperiode maar, in de eerste plaats betaalde ik zoals afgesproken het woongenot, en in de tweede plaats kan deze schuld nooit zo hoog opgelopen zijn dat ik hiervoor nu al 3 jaar elke maand 300 Euro betaal.

Overigens is er geen rechterlijke uitspraak over dit extra beslag, heb nooit informatie ontvangen dat het beslag er aan zat te komen, helemaal niets dus.

Alleen het ABP heeft toendertijd bericht ontvangen dat er 300 extra beslag werd gelegd.

Hier vandaan kan ik natuurlijk heel weinig maar ook mijn gemachtigde kan weinig, hoe is dit toch allemaal mogelijk en ik ben bang dat dit maar eindeloos doorgaat zonder dat er sprake is van een rechtsgrond. O ja een vriend van mijn ex had of heeft goede connecties met AGIN Pranger.

Die ruim 600 Euro allimentatie is pijnlijk maar okay, niks aan te doen, maar deze inmiddels 340 Euro per maand doet heel erg zeer omdat ik daarmee mijzelf, ben inmiddels hier in Tanzania getrouwd en heb een dochter, en mijn gezin tekort moet doen.

Iemand enig idee hoe je in Holland zo rechteloos kunt worden gemaakt ook al woon je in Tanzania?