Kan je expartner je verplichten om in de zelfde stad te gaan wonen(ivm school kinderen) ,en hoe staat de rechtelijke macht hier tegenover.
Nu reisafstand +/- 25 min naar de school.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Naar overzicht van alle forumsAls jullie co-ouderschap hebben, is het uiteraard niet verstandig om ver uit elkaar te gaan wonen.
Ik weet niet of er een maximale reistijd/kilometers voor bestaat.
Als er alleen een bezoekregeling bestaat, is de afstand niet zo'n punt en kan er ook geen dwang bestaan.
De reiskosten voor halen/brengen komen voor rekening van de “verhuizer”, tenzij er een “om-en-om” regeling afgesproken wordt.
T.C.
ik heb ook co-ouderschap en wij wonen 14km van elkaar af en de kinderen (jongste 16) rijden er een 40minuten over met de fiets en alles loopt heel soepel. het enige wat de rechter heeft aangegeven als het om de kosten gaat dat de reiskosten komen te liggen bij de ouder waar het kind zich op dat moment bevind. moet er wel even bijzeggen misschien dat de relatie tussen mij en mijn ex partner goed is.
Nu het is zo ver de rechtzaak komt , de kids mogen 9 nachten bij hun moeder blijven als er niet in
amsterdam gewoond gaat worden.
Huidige omgangs regeling is co ouderschap.
Afgelopen periode op co ouderschap via de rechtbank gaat de verplichting om in amsterdam te gaan wonen afgedwongen worden
door de tegenpartij.
anno 2011: simpel gezegd als je niet doet wat ik wil krijg jij de kinderen niet meer dan 9 nachten.
Zullen de kids leuk vinden om hun moeder niet meer te zien ( )
Reuze benieuwd naar de uitspraak.
De tegenpartij kan niets “afdwingen” .
Als een geschil omtrent omgangsregeling aan de rechter wordt voorgelegd, zal de rechter een beslissing nemen die ,naar het hem voorkomt ,het beste de belangen van de kinderen dient en daarbij ook rekening houden met de wederzijdse belangen van de ouders.
Het komt er dus op aan ,voor beide partijen, alles goed te onderbouwen, maar dan nog blijft de beslissing aan de rechter.
Het is dus altijd nog mogelijk dat de huidige regeling in stand blijft.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?