Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Woningruimte vinden

• pinguin

Hoe kom je aan woonruimte?

Ik verdien 1600 netto per maand.

Eerst ben ik op aanvraag van mijn ex uit de gezamenlijke koopwoning gegooid door de rechter.

Doordat ik de woonlasten moest blijven betalen had ik geen geld voor een woning voor mijzelf.

Nadat de gezamenlijke koopwoning verkocht was heeft ex een wijziging voorlopige voorzieningen gevraagd en

daarin heeft de rechter mij op een huur van 220 euro (bijstandsnorm) gezet. In mijn stad Utrecht kun je hier natuurlijk niets voor huren.

Waarschijnlijk zal ik nu, de echtscheidingsrechtzaak is inmiddels geweest, veroordeeld worden tot wonen voor 220 euro. Moet dus op zoek gaan naar duurdere woonruimte. Me in de schulden steken.

Daarna weer een alimentatiezaak aanspannen. En dan hopen dat ik een fatsoenlijk bedrag mag houden om te kunnen wonen.

Dan nog de hamvraag. Waar? Weet iemand waar je nog een huurwoning voor ongeveer 533 euro (33% van het inkomen) kan vinden? Op reisbare afstand van Utrecht.

• Hans

vind het een beetje vreemd van de rechter dat hij zoiets kan beslissen met de weet dat daar niks voor te vinden is.

ik weet niet of je een inkomen hebt of dat nu uit arbeid is of bijstand maar jij hebt gewoon recht op een normale woning met huurtoeslag.

en ik weet niet waar je je op dit moment bevind maar als jij helemaal zonder woonruimte zit heb je volgens mij toch wel recht op en urgentieverklaring?

ik had nog woonruimte al was dat bij mijn ex maar ik kreeg wel een urgentie ondanks dat niemand dat verwacht had ook de woningbouw zelf niet.

ik zou haast zeggen schakel een advocaat in want volgens mij is de overheid verantwoordelijk voor jou en zijn ze verplicht te zorgen voor onderdak voor jou en je eventuele kinderen.

ik liet het er beslist niet bij zitten al snap ik je probleem heel goed.

sterkte

hans

• pinguin

Helaas ben ik niet de enige. Er worden duizenden mannen gewoon de straat op gepleurd door die heksen van justitie.

Ik ben naar de crisisopvang geweest, maar daar zei men dat ik niet in aanmerking kwam. Letterlijk zeiden ze dat ik niet aan de drank of drugs was. Omdat ze ook vrouwen met kinderen moesten weigeren, kwam ik al helemaal niet in aanmerking.

Voor mijn werk heb ik een auto aangeschaft. Die kan nu niet op mijn naam worden gezet, want ik woon niet officieel in Nederland. Staat dus nog, reeds betaald, bij de dealer.

Kamers en anti-kraak woningen worden alleen verhuurd aan studenten. Sociale woningbouw is een wachttijd voor van meer dan 7 jaar. Voor vrije sector verdien ik te weinig.

Nederland is nog helemaal niet vol hoor, je moet alleen niet verwachten dat je nog een dak boven je hoofd krijgt.

• levis

Antikraak wordt niet alleen aan studenten verhuurd hoor!. Ik heb jaren antikraak gewoond terwijl ik werkte. Alleen als je kinderen hebt die bij jouw wonen mag het niet meer.

Groet Lianne