Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Na 5 jaar eindelijk overzet van hypotheek

• Bas1980

Hallo allemaal,

5 en een half jaar geleden zijn mijn ex en ik uit elkaar gegaan. Thuiskomende uit een avonddienst vond ik alleen een briefje op de bank met de mededeling dat ze was vertrokken en dat ik alles mocht houden. Meer was en lag er niet, telefonisch niet bereikbaar en niet meer te vinden.

5 jaar later heb ik haar weten te traceren en woont ze inmiddels in het buitenland. Zo weg gegaan, niets geregeld en de hypotheek, verzekeringen en enkele andere dingen liepen ook nog op haar naam. Oerstom van haar maar goed, dat doet er niet toe. Ik heb haar een e-mail gestuurd en kreeg reactie! Ze wilde graag dat alles werd geregeld en tevens wilde ze de helft van de overwaarde. Dit kan wat mij betreft, alleen is nu het volgende aan de hand:

al die tijd dat ze weg is en ik verwoede pogingen heb gedaan om haar te bereiken, liepen alle vaste lasten gewoon door. Dit betreffen de maandelijkse hypothecaire lasten, vaste lasten zoals gemeentelijke en waterschapslasten, de inleg voor de kapitaalverzekering en onderhoudskosten. Tevens is er een onderwaarde van ongeveer 8000 euro i.p.v. een overwaarde waar zei het over had.

Nu ben ik het volgende van plan:

Ik blijf gewoon in het huis wonen.

Ik laat het huis netjes taxateren. Er zal zeker een onderwaarde van 8000 euro zijn en de helft daarvan zal zei aan mij moeten geven cq inlossen op bestaande hypothecaire lening.

Ze wilde de helft van de overwaarde maar heeft de gehele 5 en een half jaar niet meebetaald aan de hypothecaire lasten. Deze wil ik tevens nog van haar hebben zodat ze de helft van de overwaarde ( of in dit geval de onderwaarde ) kan krijgen.

Tevens de gemeentelijke en waterschapslasten wil ik graag de helft van.

Ook van de inleg voor de kapitaalverzekering zou ik de helft willen zien.

En zo ook de onderhoudskosten waarvan ik alle bonnen heb bewaard. Tevens de helft.

Mijn vraag in deze is of dit reëel is. In mijn ogen wel. De variabele kosten zoals water, gas en stroom en vele andere gebruikersdingen neem ik hierin niet mee omdat alleen ik de gebruiker ben geweest. Zij heeft geen gas, water enz. verbruikt in die 5 jaar :-)

Ook de verzekeringspremies scheld ik haar kwijt. Inmiddels heb ik die al wel op mijn eigen naam gekregen. Alles wat hier boven staat zou ik eigenlijk willen. Niet meer en niet minder.

Ze gaat er zelf niet mee akkoord, dat weet ik al wel. Dit omdat het om ongeveer 32000 euro gaat. Na aftrek van belastingteruggave, helft van kapitaalverzekering enz. wat ik haar ook terug wil geven, blijft er desondanks nog dik 23000 euro over. Ik heb wel een schikkingsbedrag in mijn hoofd waar ik wel mee akkoord wil gaan maar goed, ik weet welke wegen ik moet volgen als ze niet wil betalen. Daar gaat het hier niet om. Wil gewoon graag weten of bovenstaande reëel is of niet.

Groetjes,

W.S.

• pinguin

Ze is zomaar weg gegaan en spoorloos verdwenen…… Zijn jullie dan wel gescheiden?

• E.A.

> Ook de verzekeringspremies scheld ik haar kwijt. Inmiddels heb ik die al wel op mijn eigen naam gekregen

Dat kan niet zonder handtekening van ex

• Bas1980

Hallo,

Even ter verduidelijking: Getrouwd waren we niet. Geregistreerd partnerschap wat dus door haar alleen is ontbonden. Dit kan schijnbaar. Ze is inderdaad voor de rest spoorloos verdwenen en is nu weer boven water.

Voor wat betreft de verzekeringen, deze zijn zonder haar handtekening gewoon over gezet. De bank ging hier mee akkoord mede omdat ze haar ook nergens konden bereiken. Maar wel met de mededeling dat het geen gewoonte is.

Groet,

W.S.

• Bas1980

geen reacties meer?

• Juffrouw.Muis

Wel nog een reactie na 4 maanden.

Als jij de helft van de lasten vraagt, kan zij van jou verlangen dat je huur betaald aan haar voor de periode je er alleen gewoond hebt en dus alleen het woongenot hebt gehad

• Beaulieu

Het moet niet gekker worden…

Voor hetzelfde geld bedenkt ze zich dat het huis 5 jaar geleden meer waard was dan nu, en dat ze van die waarde uit wilt gaan….

• Thumper

Juffrouw Muis

Ik sta versteld van zo'n belachelijke opmerking.

Wanneer je samen een huis koopt, ga je samen ook de hierbij horende verplichtingen aan. Hiervoor kan je niet zomaar weglopen.

Vertrek je zomaar uit iemands leven zonder alles af te handelen en gaat vervolgens ergens een huis huren dan ga je een extra verplichting aan.

Wanneer je een relatie niet meer ziet zitten, kun je deze ook gewoon beeindigen en alle zaken netjes afhandelen voordat je vertrekt.

Iedere cent zou ik van haar willen hebben, ik zou haar achtervolgen tot aan de poorten van de hel.

• GJvdZ

Als dat laatste echt het doel is weet je in ieder geval dat je van je eigen leven een hel maakt….

• Juffrouw.Muis

Thumper,

Ik hou me alleen bij de feiten en hoe het wettelijk geregeld is. Als je het daar niet mee eens bent kun je beter jezelf gaan beklagen bij het torentje in Den Haag ipv mij te betichten van belachelijke opmerkingen.

Overigens ben ik ervaringsdeskundige op dit gebied. Mijn vader heeft jaren in de echtelijke woning gewoond zonder mijn moeder en ook alleen de kosten op zijn nek gehad. Toen hij via een rechtzaak af wilde dwingen dat mijn moeder de helft van deze kosten voor haar rekening nam, heeft zij (met succes) afgedwongen dat hij huur aan haar betaalde voor het woongenot. Uiteindelijk stelde de rechter de vordering over en weer op nihil.