Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ik weet het niet meer....

• tutje

Na jaren van vreugde maar ook heel veel verdriet denk ik erover om te gaan scheiden. Waar ik me zorgen om maak zijn de kosten die dit met zich meebrengt, zoals b.v. een advocaat. Wij wonen in een duur huurhuis en door omstandigheden hebben wij weinig spaargeld. Ik zag al bedragen van rond de € 3000,00 maar dit hebben wij dus geen van beide. Ook komt daar nog bij dat ik echt dit huis alleen niet kan betalen en dus iets anders moet gaan zoeken wat ook weer kosten met zich meebrengt…Ik zie het dus niet meer zitten. Ik wil nl ook niet nog 5 jaar zo doorgaan alleen maar omdat we het geld niet hebben om te scheiden.Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

• Hans

ik weet niet of er kinderen in het spel zijn maar als dat wel het geval is mag je niet gaan kijken wat het kost vind ik.

dan moet je de stap nemen en alles er uit halen wat er in zit om zo min mogelijk kosten te maken.

mijn scheiding heeft me ongeveer 200euro gekost aan kosten van de advocaat en rechtbank en ongeveer 1000euro om mijn nieuwe huis in te richten.

je kan het net zo duur maken als je zelf wil

ik heb hele leuke spulen van internet afgehaald voor wijnig of geen geld.

maar laar geld niet in de weg staan vooral niet als er kinderen in het spel zijn

sterkte

hans

• Been There

je kan het net zo duur maken als je zelf wil

Was dat maar waar……………

• Hans

nou ik kan je vertellen die scheiding heeft mij inclusief de scheiding nog geen 1500 euro gekost hoor.

ik denk dat ik voor 1000euro m'n hele huis heb ingericht en niet alleen via marktplaats hoor maar ook via gratisoptehalen.nl

je kan wel alles nieuw willen hebben maar ja dan komt het probleem dat je juist vanwege het geld niet kan gaan scheiden en dat is niet de bedoeling denk ik.

• Been There

Maar als je van zo'n monster moet scheiden net als ik dan kost het ff beetje meer helaas. Het advocaten gilde is daar ook wel erg blij mee want die dure panden moeten uiteindelijk wel ergens van betaald worden natuurlijk.

• Hidde

“Na jaren van vreugde en heel veel verdriet” denk ik er over om te scheiden. Ik zal je een geheimpje vertellen: alle relaties kennen veel vreugde en veel verdriet. Gewoon je schouders er onder zetten en niet zo zitten zeuren van ik denk er maar over om te scheiden maar het is zo duur. Gewoon er tegen aan en vechten.

• nina_1980

1500 euro… dat valt nog mee!

Ik ben bij mijn ex weggegaan en dat gaat mn zo'n 10.000 kosten omdat het huis onder de prijs verkocht moet worden.

het kan altijd erger :) maar uiteindelijk is het maar geld, ik heb het er voor over om zsm van hem af te zijn en een nieuw

mooi leven te beginnen (lees zonder samen te wonen met een vent die alcohol en gokproblemen bleek te hebben )

Succes @ tutje!

• GJvdZ

Had je een advocaat die ook per minuut factureerde? Anders kan je nooit voor zo weinig klaar zijn.

• kim75@home.nl

Kom je niet in aanmerking voor gesubsidieerde rechtsbijstand dan?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/gesubsidieerde-rechtsbijstand/vraag-en-antwoord/wat-is-gesubsidieerde-rechtsbijstand-en-hoe-vraag-ik-dit-aan.html

• Hans

96euro advokaat en ongever 100euro rechtbank

kan er echt niet meer van maken