hallo allemaal,

ik ben op zoek naar tips. Heb samen met mijn ex een dochtertje van 9 maanden, tijdens zwangerschap uit elkaar gegaan, maar wel de eeste maanden na geboorte goed contact gehouden. We hebben gedeeld ouderlijk gezag. Mijn ex heeft een kind uit eerdere relatie en daar co-ouderschap over.

Nu heeft hij zonder enige vorm van overleg de omgangsregeling die wij mondeling overeen gekomen waren, gewijzigd. Hij heeft een nieuwe partner.

Data die hij volgens de nieuwe regeling heeft voorgesteld heb ik niet bevestigd, omdat ik het er niet mee eens ben. Volgens zijn voorstel ziet hij ons kind nog maar 1 dag in de 2 weken. Ik vind dit niet gezond, kind moet dan telkens wennen en op het moment dat ze gewend is, weer naar huis. De eerste maanden ging het wel goed (2x per week, uitgebouwd naar een dag en nacht in de week bij hem). Wijziging is van recente datum. En sinds wijziging heeft hij haar ook al weer eens langer willen zien (2 dagen).

Maar omdat ik het niet met hem eens ben, is er op dit moment dus helemaal geen omgang en dat is natuurlijk ook niet goed. Mediation is mislukt, ik ben daar zelf mee gestopt, omdat hij de afgelopen maanden erg wisselvallig was en dat bleef tijdens de mediation. Ik werd er niet goed van. Ben bij een advocaat geweest om te kijken of ik misschien de rechtbank een omgangsregeling uit kan laten spreken, maar werd me door advocaat afgewezen.

Nu weet ik dus niet meer wat ik moet doen. Met die 1 dag in de 2 weken ga ik gewoonweg niet akkoord, maar het alternatief is nu dus helemaal niks.

Ik hoop op wat inzichten van buitenaf, omdat dit nu compleet vast zit en hoe langer ex ons kind niet ziet, hoe slechter het natuurlijk is voor ons dochtertje.

oh ja, uit correspondentie die ik met hem heb gehad is het overduidelijk dat nu hij een nieuwe relatie heeft, ons kind eigenlijk een last aan zijn been is (zijn nieuwe partner heeft ook een kind). Maar moet ik nu mijn kind 1 dag in de 2 weken mee laten gaan? Ik vind zelf van niet, omdat dit gewoon geen gezonde omgang is. Maar hoe het nu gaat is natuurlijk ook niet goed. We hebben overigens gedeeld ouderlijk gezag, wat in de praktijk een enorme wassen neus blijkt te zijn.