Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kan ik mijn ex uit huis zetten?

• alex0084

Ik heb bijna 9 maanden een relatie gehad met mijn ex. Al vrij snel is ze bij mij ingetrokken. Gelukkig hadden we geen samenlevingsovereenkomst of huwelijk. Ze staat alleen bij de gemeente ingeschreven op mijn adres, is verder totaal niet bekend bij de verhuurder, staat daar dus ook niet op een contract vermeld o.i.d.

Nu heb ik er in eerste instantie zelf voor gekozen haar tijdelijk nog bij mij te laten wonen om zo een goede woning te vinden voor haar. Echter is het inmiddels voor mij niet meer leefbaar met haar om mij heen.

Kan ik haar zonder pardon uit huis zetten?

• Anne-Mieke

Uw ex heeft geen woonrecht m.b.t. de woning, dus u kunt vorderen dat zij de woning verlaat. Verlaat zij de woning niet vrijwillig, dan zult u naar de kantonrechter moeten. Er is echter ook nog een andere oplossing om uw ex op korte termijn uit uw huis te krijgen, n.l. door het vervangen van de sloten op het moment dat zij niet thuis is. Niet bepaald humaan, maar wel effectief.

• echtscheiding.net

Bij de gemeente kunt u verzoeken om haar uit te schrijven op uw adres indien zij dat niet zelf doet.