Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wil scheiden .....en hoe nu verder?

• Jeri

Heb mijn man vanmorgen verteld dat ik wil scheiden.

Reden doet er niet toe.

We hebben 2 kinderen van 4 en 6 jaar.

De oudste zit op het speciaal onderwijs en dus voor hem nog lastiger, maar ik kan voor hem niet bij mn ‘man’ blijven, ik moet aan mezelf denken.

Ik gelukkig, kids ook gelukkig.

Heb net een scheidingsadvocaat een mailtje gestuurd en die neemt zsm contact met me op.

Hoe nu verder?

Urgentie krijgt hij niet, maar ik wil graag in dit huis blijven wonen, vind dat ontzettend belangrijk voor de kids, omdat ik voor ze ga zorgen en in het weekend gaan ze dan naar papa en soms in de vakantie.(hebben vaker op het punt gestaan te scheiden, dus heb overal al goed over nagedacht)

Wil volgende week een afspraak maken met de juffen van de kids.

Papa blijft hier nog wel wonen, want heeft geen huis en kan ook bij niemand in.

We hebben gelukkig geen ruzie en kunnen normaal met elkaar praten.

Ik heb geen werk (huis moeder) en mn man werkt op een vrachtwagen.

Ik kan nog niets aanvragen voor mezelf neem ik aan?

Moet ik eerst de advocaat afwachten?? die heeft er vast ook verstand van hoe het nu verder moet?

Misschien dat iemand hier het me ook al een beetje kan uitleggen, dan kan ik me er op voorbereiden.

Groetjes ik

• Hans

ik vraag me af waarom hij geen urgentie zou kunnen krijgen

als de rechtbank jou het huis toewijst dan krijgt hij wel degelijk een urgentie dus zorg er voor dat je dat door de rechtbank vast laat leggen.

hebben jullie samen besloten dat jij de kinderen zou krijgen want ik lees eigenlijk dat jij er al vanuit gaat dat de kinderen aan jou toegewezen gaan worden en sorry als ik het verkeerd begrijp.

zolang jou man bij jou woont kan je geen enkele uitkering aanvragen dan kan niet eerder of jullie moeten bijden geheel zelfstandig wonen.

wat betreft de advocaat wij waren het zelf al eens geworden hoe we het gingen/wilde doen dus dat was zo gebeurd onze scheiding was er ook al met 6weken uitgesproken dus als jullie als vrienden uit elkaar gaan hoeft het niet lang te duren.

het enige wat bij ons is voorgekomen en wat je maar heel wijnig ziet volgens mij is dat wij weer samen wonen na 9maanden.

gr hans

• Anne-Mieke

Mij is geen enkele gemeente bekend waar je als gescheiden ouder urgentie krijgt als er geen minderjarige kinderen bij je blijven wonen. Overigens, ook als er wél minderjarige kinderen bij je blijven wonen krijg je meestal hooguit een bepaald aantal maanden ‘extra inschrijfduur’ i.p.v. urgentie. In mijn woonplaats is dat momenteel b.v. 51 maanden, wat zelfs nog lang niet genoeg is om op korte termijn een woning te kunnen huren.

• Hans

in mijn geval was de woningbouw er ook van overtuigd dat ik geen urgentie zou krijgen omdat de rechtbank het huis niet aan mijn ex had toegewezen was dat wel het geval dan had ik zoiezo een urgentie gekregen maar ik heb er wel een gekregen maar om een heel andere reden.

maar ook al ben je overeen gekomen dat je partner de woning mag hebben laat dit door de rechter vastleggen anders kan je een urgentie zoiezo wel vergeten.