Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mogelijkheden bij scheiding

• Pee*

Mijn man en ik willen uit elkaar. Nu zit ik met heel veel vragen. Ik ben hiervoor naar het scheidingsspreekuur in Utrecht geweest. Daar kreeg ik alleen een algemeen verhaal te horen met een zeer zwart scenario. Dat er geen urgentie mogelijk meer was in Utrecht wat betreft wonen enz. enz. Ik ben op zoek naar iemand die met mij meedenkt welke mogelijkheden er allemaal zijn en hoe mijn financieen er uit komen te zien, wat is er aan (eventuele) tegenmoetkomingen, alimentatie enz. enz. Wie of waar moet je naartoe voor een oriënterend gesprek? Wij hebben bij een mediator/advocaat gepraat en hoorden alleen maar dat er niets mogelijk was in hulp bij een scheiding. Geen urgentie, mensen moesten maar naar vrienden/familie gaan als ze geen woning konden krijgen enz. enz. Onze woning heeft een tophypotheek die door beide niet op te brengen is. Ik heb nu al verschillende scenario’s zitten bedenken. Ik wil in de wijk blijven wonen, is het handig kamers te verhuren zodat ik toch in deze woning kan blijven enz. enz.? Daar heb ik allerlei constructies op lopen bedenken, maar die zou ik eens willen voorleggen aan iemand die meer verstand van zaken heeft. Weet iemand hoe en wat?

• Cashew

Als je een koophuis hebt, en wil kijken of het mogleijk is om hierin te blijven wonen door kamers te gaan verhuren, zul je eerst contact op moeten nemen met je hypotheekverstrekker. Standaard mag je namelijk niet zomaar (een deel van) je huis verhuren als je een hypotheek hebt. Dat is dus de eerste stap.

Succes…

• Pee*

Bedankt. Ik ga deze week meteen mijn hypotheekverstrekker bellen.