Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nieuwe partner ex

• ursula74

mijn ex heeft een nieuwe partner waar hij de kinderen mee kennis wil laten maken.

Het contact tussen mijn ex en mij is slecht.

Ik heb totaal geen problemen ermee dat hij nieuwe partner heeft maar ik heb wel aangegeven dat ik haar graag een keer wil ontmoeten zodat ik weet over wie de kinderen het hebben, nu doet hij daar moeilijk over en wil dit eigenlijk niet omdat dit zijn prive leven is.

Ik ben van mening dat als mijn kinderen met haar geconfronteerd worden dat ik haar toch in elk geval een moet kunnen zien.

Mijn kinderen zijn 7 en 3 jaar

Wat vinden jullie?

En als hij blijft weigeren kan ik dan iets doen??

Ik hou er niet van om zulke jonge kinderen bij mijn ex en iemand anders achter te laten die ik nooit gezien heb

• Anne-Mieke

Ik denk dat geen enkele moeder haar kinderen graag zomaar aan een ‘vreemde’ toevertrouwt, dus het is logisch dat u de nieuwe partner van uw ex liever eerst een keer zou willen ontmoeten. Alleen kunt u dat niet eisen. Blijft uw ex weigeren, dan zult u zich daar dus toch bij neer moeten leggen. U heeft er nu eenmaal geen zeggenschap over hoe uw ex zijn leven inricht en met wie. Mijn advies: probeer een beetje vertrouwen te hebben in de goede bedoelingen van uw ex en zijn nieuwe partner t.o.v. de kinderen. Dat maakt het in elk geval voor de kinderen een stuk gemakkelijker.

• Been There

Ik neem aan dat jij de mensen die je ontmoet allemaal aan je ex voorstelt voordat je kinderen ze te zien krijgt? Je zou natuurlijk ook enig vertrouwen kunnen hebben in het feit dat je ex ook het beste voor heeft met jullie kinderen………

• popeyes

Ik denk dat geen enkele moeder haar kinderen graag zomaar aan een ‘vreemde’ toevertrouwt ?? Mag ik hieruit opmaken dat volgens Anne-Mieke vrouwen/moeders van nature achterdochtig zijn (als het om hun kinderen gaat)? Het zou volgens mij weleens juist de bedoeling zijn van Ursula om het voor de kinderen zo ongemakkelijk mogelijk te maken. Want als de kinderen met een ongemakkelijk gevoel naar hun vader gaan, dan zijn ze eerder genegen om niet te gaan. Of is het te ver gedacht dat veel vrouwen hier juist op uit zijn?

• Anne-Mieke

popeyes Schreef:

——————————————————-

> Ik denk dat geen enkele moeder haar kinderen graag

> zomaar aan een ‘vreemde’ toevertrouwt ??

Mag ik

> hieruit opmaken dat volgens Anne-Mieke

> vrouwen/moeders van nature achterdochtig zijn (als

> het om hun kinderen gaat)?

Nee, want zo bedoelde ik het niet. Het is n.l. geen kwestie van achterdocht dat moeders (én vaders!) in het algemeen hun kinderen niet graag zomaar aan een vreemde toevertrouwen, maar van bescherming. Ouders vertrouwen hun kinderen b.v. toch ook niet graag zomaar toe aan de eerste de beste oppas als ze een avondje uitgaan? Dan willen ze toch óók liever eerst weten wat voor persoon die oppas is? En voordat ze hun kinderen b.v. naar een kinderdagverblijf brengen willen ze toch óók liever eerst weten of het een goed kinderdagverblijf is en of de leidsters wel aardig zijn? Zó bedoelde ik het dus.

> Het zou volgens mij

> weleens juist de bedoeling zijn van Ursula om het

> voor de kinderen zo ongemakkelijk mogelijk te

> maken. Want als de kinderen met een ongemakkelijk

> gevoel naar hun vader gaan, dan zijn ze eerder

> genegen om niet te gaan. Of is het te ver gedacht

> dat veel vrouwen hier juist op uit zijn?

Ja, ik vind dat inderdaad te ver gedacht. Natuurlijk zijn er moeders (en ook vaders overigens!) die erop uit zijn hun kinderen bij hun ex weg te houden, maar dat geldt zeker niet voor álle moeders en hoeft dus ook helemaal niet voor ursula74 te gelden. Je kunt niet zomaar alle moeders over één kam scheren, dat is onrechtvaardig t.o.v. van al degenen die het wél goed bedoelen. Je zou er voortaan eens niet meer vanuit moeten gaan dat álle gescheiden moeders hexen zijn, want dat is beslist niet zo!

Ik denk zelf dat veel moeders (en vaders!) moeite hebben met de nieuwe partner van hun ex omdat ze hun kinderen eigenlijk liever niet met een derde persoon zouden willen ‘delen’ en zeker niet met iemand die ze helemaal niet kennen. Niet dat dat een reden is om de kinderen bij je ex weg te houden, maar het is wel lógisch dat ouders daar moeite mee hebben. Het is immers niet niks om je kinderen te moeten ‘delen’ met een ‘vreemde’. Meestal went dat op den duur wel, zeker als de kinderen er zelf helemáál geen moeite mee blijken te hebben, maar daar is wel tijd en vertrouwen voor nodig.

• Anne-Mieke

Been There Schreef:

——————————————————-

> Ik neem aan dat jij de mensen die je ontmoet

> allemaal aan je ex voorstelt voordat je kinderen

> ze te zien krijgt? Je zou natuurlijk ook enig

> vertrouwen kunnen hebben in het feit dat je ex ook

> het beste voor heeft met jullie kinderen………

Was ook mijn advies, maar vergeet niet dat wederzijds respect en vertrouwen de pijlers zijn waarop een goede relatie is gebouwd. Bij een scheiding is er meestal geen sprake meer van een goede relatie en zijn die pijlers om wat voor reden dan ook vaak weggevallen. En als je het vertrouwen in je ex m.b.t. de relatie bent kwijtgeraakt, dan valt het vaak ook niet mee om erop te vertrouwen dat je ex wel het beste met de kinderen voor heeft. Vaak hebben mensen er toch moeite mee om dat van elkaar los te koppelen, hoewel dat natuurlijk wel zou moeten. Een goede partner of een goede ouder zijn, zijn immers twee heel verschillende dingen.

• sterk

Natuurlijk moet je kennis maken met de nieuwe partner van je ex, al is het alleen maar om te zien met wie je kinderen t maken krijgen.

Maarrr..schijn bedriegt soms! Zo kan de partner heel vriendelijk zijn tegen je, maar zodra je weg bent jou volledig afbranden tegenover de kinderen, hetgeen mij is overkomen.

• Anne-Mieke

sterk Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk moet je kennis maken met de nieuwe

> partner van je ex, al is het alleen maar om te

> zien met wie je kinderen t maken krijgen.

Je kunt zo'n kennismaking alleen niet afdwingen. Wil je ex of zijn nieuwe parter er niet aan meewerken, dan heb je dus geen poot om op te staan.

> Maarrr..schijn bedriegt soms! Zo kan de partner

> heel vriendelijk zijn tegen je, maar zodra je weg

> bent jou volledig afbranden tegenover de kinderen,

> hetgeen mij is overkomen.

Tja, ook dat risico zit er natuurlijk in. Zelfs als je wél kennis mag maken met de nieuwe partner van je ex vrijwaart je dat nog niet van degelijke vervelende zaken.

• GJvdZ

Maar het zou natuurlijk ook gewoon een normaal vriendelijk iemand kunnen zijn, die jouw gewoon respecteerd en niet kwaad spreekt achter je rug om….