Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kosten

• pierreg

Onlangs kreeg ik van de advocaat van mijn ex vrouw brief waarin ik opeens partner alimentatie en nog veel meer financiele verplichten naar haar zou hebben.

Per 1 jan heb ik geen baan meer dus is het intressant om de rechtbank te laten oordelen over mijn minimale draagkracht. De advocaat eist nu financiele gegevens

en zegt als ik het naar de rechtbank laat gaan dat ik dan zeker de proces kosten zal moeten voldoen. Nu ben ik niet echt van plan om moeite voor die advocaat te doen en wacht liever de rechtbank af. Weet iemand of ik verplicht ben gegevens te geven in dit stadium en dat ik inderdaad altijd de proceskosten zal moeten betalen ??? tx

• Anne-Mieke

U bent niet verplicht om in dit stadium uw financiële gegevens aan de advocaat van uw ex te verstrekken. Weigert u uw financiële gegevens te verstrekken, dan kan dat alleen via de rechter worden afgedwongen. Als de zaak voor de rechter komt moeten beide partijen hun eigen proceskosten betalen. Dat geldt in beginsel voor álle familierechtzaken. De kosten van een advocaat die u bij een rechtszaak in zult moeten schakelen komen dus voor uw eigen rekening. Het gebeurt maar hoogst zelden dat bij familierechtzaken de rechter de ene partij veroordeelt in het betalen van de proceskosten van de andere partij.

• Been There

@AM,

wat zijn op het moment de kosten voor een kortgeding voor afdwingen omgang?

Been There