Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

dochter tijdelijk bij vader, wil alimentatie terug

• antonia2

mijn dochter is vanuit een opstandige puberbui naar haar vader vertrokken, voor zoals benoemd een afkoelingsperiode. Nu spreekt haar vader al van definitief en wil alimentatie en kinderbijslag van mij terug. Ik heb onkostenvergoeding aangeboden en het zakgeld/kleedgeld wat mijn dochter persoonlijk krijgt loopt ook gewoon door. Ik word moedeloos om dit gedoe om de alimentatie, waaraan hij altijd al zo'n hekel heeft gehad. Kan iemand mij wat opbeurende tips sturen?

• Pjoter3

Hallo Antonia.

1e vraag hoe oud is de opstandige puber, zolang niks wettelijk is geregeld dan heeft u ex echtgenoot niks te willen.

2e is er een ouderschap afspraak gekomen na de scheiding, bv 1e week daar 1 week hier, zoja dan is het alimentatie bedrag al zodanig berekend, rekening houdend met kosten die pa zou hebben in die week, als zijn dochter daar zou zijn.

Wilt hij recht dan zal hij via advocaat moeten doen, namelijk stopzetting van en wettelijk iets zal hij moeten aanvragen, bv op dit moment zou u terug betalen, maar zolang niks wettelijk geregeld is mag u het eisen, naheffing van aantal maanden niet betaald als u nu geld terug stort, beter voor hem om via advocaat te doen.

3e ik zou voor de zekerheid niks gebruiken van alimentatie, en een goede specifieke gebruikers rekening maken, verantwoorden van wat gedaan met geld, voor eventueel later.

succes.