Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

meer alimentatie vragen

• petra.nick@telenet.be

ik ben elf jaar geleden gescheiden met EOT

hij moest toen 4.000 fr betalen per kind

nu betaald hij 230 euro voor de twee kinderen samen (aanpassing index)

op EOT staat er dat hij de kinderen moet komen halen en terug brengen, maar we zijn vorig jaar overeen gekomen dat ik ze breng en hij ze terug brengt of ze gaan met de trein

in mijn EOT staat er niets in van de buitengewone kosten voor de kinderen, ik heb altijd alles zelf betaald logopedie, orthodontie, schoolreizen, sport, abonnementen openbaar vervoer

mijn 2 zonen zijn nu 14jaar en 12 jaar en zitten in hun eerste jaar secundair onderwijs, met nogal hoge tussentijdse facturen

hij wil enkel de boeken betalen, maar het nodige schoolgerief, tussentijdse facturen, en uitstappen wil hij niet betalen

nu is mijn vraag kan ik meer alimentatie vragen voor de kinderen of hem laten mee betalen in de buitengewone kosten van de kinderen zoals orthodontie, schoolfacturen,

en wat moet ik daarvoor doen?

mijn situatie

ik werk 4/5

mijn partner full time

ik hen 2 kinderen uit vorig huwelijk van 14 jaar en 12 jaar

ze ziin bij hun papa om de 14 dagen een weekend en helft schoolvakantie's

mijn partner heeft 1 zoon van 12 jaar hij is bij ons in co-ouderschap en hebben geen kinderbijslag,

we moeten wel alle buitengewone kosten de helft betalen

samen hebben we een zoontje van 9 maand

zijn situatie

hij werkt full time

zijn vrouw werkt part time poetsen en part time zelfstandig in bijberoep

ze hebben samen 1 zoontje

• popeyes

Gezien uw emailadres komt de volgende vraag bij mij naar boven: Gaat het hier om Nederlands of Belgisch recht?

Mocht het om Nederlands recht gaan dan kunt u altijd herziening vragen, op basis van draagkracht van beide ouders én behoefte van de kinderen zal eea dan bekeken worden.

• petra.nick@telenet.be

het gaat om belgisch recht?

• Pjoter3

heb het even aangezien of er iemand nog reageert.

maar hier is het nl. achter de startpagina, dus Nederlandse wetgeving. dan moet jij op zoek gaan naar een be. dus Belgische startpagina of forum vraagbaken, namelijk u krijgt te maken met de Belgische wetgeving.