Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Boedelscheiding

• Djen

Hallo,

Ik ben bijna officieel gescheiden, denk nog een maandje of 2 dat het gaat duren voordat het bij de rechter komt.

Wij hebben het ouderschapsplan al rond echter maakt mijn ex geen haast met de boedelscheiding.

Ik heb er ook geen haast mee en wil haar ook niet onder druk zetten, dus ik wacht af. De inboedel loopt niet weg niet dan.

Maar wat is ‘normaal’, wanneer regel je dit en moet dit via een notaris?

Moet alles precies 50-50 of kan je gewoon de boel verdelen zoals het mij en mijn ex het beste uitkomt?

• GJvdZ

Staat dit niet in het echtscheidingsconvenant?

• Djen

Staat in dat we het zelf moeten verdelen maar niet of dat met of zonder notaris moet.

Maar we komen er gelukkig samen wel uit.

• Anne-Mieke

Dat mag gewoon zonder notaris. Ik heb zo'n vermoeden dat de gehele inboedel bij uw ex is achtergebleven, en dan is het logisch dat ze geen haast met de verdeling maakt. Zo gauw de inboedel verdeeld is zal n.l. e.e.a. opnieuw aangeschaft moeten worden.

Als ik u was zou ik er toch op aandringen dat de verdeling zo snel mogelijk plaatsvindt. De ervaring is n.l. dat van uitstel vaak afstel komt of dat bij een uitgestelde verdeling ineens vanalles ‘verdwenen’ blijkt te zijn.

Raadzaam is om in elk geval alvast een lijst te maken van de bezittingen. Zie hier voor tips: http://www.makemyday.org/scheiding/echtscheiding/verdelen/boedelscheiding-lijst.doc/