Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kindgebondenbudget

• Bodybuilder

Als alleenstaande wilde ik zojuit mijn toeslagen langs lopen om te kijken of ik recht heb op kindgebondenbudget. Toen ik inlogde zag ik mijn toeslagen netjes op een rij, met bedragen. Keurig overzichtelijk.

Echter zag ik ook dat ik al kindgebondenbudget ontvang, echter het rekeningnummer erachter was niet van mij, maar die van mijn ex! Dezeontvangt dus op mijn naam kindgebondenbudget!

Hoe kan dit? De kinderen wonen bij mij en er is geen sprake van co-ouderschap!

• Hans

in principe zou jij dan dat kindgebondenbudget moeten ontvangen.

maar financieeltechnis is het handiger om 1kind bij jou en 1 kind bij hem in te schrijven dan kom je namelijk bijden in aanmerking voor de eenouderkorting en dat soort uitkeringen aangezien je toch co ouderschap hebt.

• Bodybuilder

Bedankt voor je reactie. Aangezien ex op geen enkele manier zorg draagt voor de kinderen (en zij daar ook niet komen) zie ik geen reden ex te laten profiteren in kortingen en andere toeslagen.

Belastingdienst zoekt inmiddels uit hoe het staat met het onterecht uitgekeerde geld tot nu toe en zal dit terugvorderen.

• Hans

oh sorry ik heb het verkeerd gelezen ik dacht dat er co ouderschap was

• GJvdZ

Is het niet een erfenis uit het verleden (i.e. van voor de scheiding) waarvan jullie zijn vergeten om het aan te passen?