Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

En daar gaan we weer....

• Been There

Dus!

Na zitting zoveel heb ik een vonnis in kort geding.

Eindelijk eens een goede oplettende rechter getroffen en feitelijk de wedstrijd gewonnen.

1) er moet omgang komen.

2) rechter acht het in het belang van het kind dat het snel gebeurt.

3) rechter zet er zelfs een dwangsom op.

UIteindelijke resultaat; mijn ex trekt wederom een lange neus en er is nog steeds/weer geen omgang!!!

Been There

• pepa023

Leuk he. Denk je wat bereikt te hebben sta je toch met lege handen. Ook ik weet hier alles van. Het probleem in Nederland is dan ook dat we te maken hebben met een rechtsprekende macht, die een uitspraak doet. Maar we missen een uitvoerende macht die toeziet op het het feit of deze uitspraken wel worden nageleefd. Je wordt in principe weer gedwongen om een nieuwe zaak aan te spannen om zo wederom te proberen je recht te halen. Waar blijft het belang van het kind in deze? Wordt door de wederpartij verwaarloost om jou dwars te zitten. Hoe ver zijn we gezakt als we onze meningsverschillen over de rug van de kinderen uit moeten gaan vechten. Dat wij met onze exen niet door één deur kunnen hoeft toch niet ten koste te gaan van de kinderen. Maar breng dat maar eens aan het verstand van de wederpartij, onbegonnen werk. Ik wens je veel succes met je verdere zaak en hoop dat je ex tot inkeer komt.

• Been There

mijn ex komt nooit tot inkeer, en waarom ook? Ze heeft tenslotte het “recht” aan haar zijde……………

• Been There

Vandaag maar eens een deurwaarder gaan bellen die de dwangsom gaat innen………..

Intens treurig hoe sommige mensen (nou ja mensen) omgaan met het belang van een kind!!!

Been There

• JCC

Het belang van je kind is allang gepasseerd.

Tegen mij is eens een rechtszaak aangespannen met allerlei lachwekkende aanklachten, goudvis verdronken in bijzijn kinderen etc..(het is dat het om kinderen gaat anders zou je in lachen uitbarsten) met als verzoek om het ouderschapsplan op te schorten want de kinderen willen toch nooit meer naar papa na deze afschuwelijke mishandelingen.

Al deze onzin is zo van tafel geveegd (2 keer) met, net als bij jou: kind hoort omgang te hebben, ook met vader als resultaat. Uitspraak naar ouders en BJZ, diverse gesprekken, indicatiebesluiten (ineens wordt begeleide omgang noodzakelijk geacht omdat je misschien toch wel gevaarlijk schijnt te zijn want het staat op papier) en vervolgens een besluit krijgen dat de omgang uiterlijk een jaar later op zou moeten zijn gestart.

Weer een jaar verder met een nog grotere vervreemding tot gevolg.

Het enigste behaalde belang is dat er weer lekker gedeclareerd kon worden door een desbetreffende advocaat.

Het is allemaal zo verschrikkelijk zinloos….

Denk je dat de situatie beter wordt met dwangsommen?

Been there too

• Been There

Nee, die hoop heb ik niet echt, alhoewel; ze doet opeens wel haar best lijkt het wel. Opeens zoekt ze hulp en doet (zegt ze) moeite om de omgang op te starten.

En daarbij geeft het mij ook wel een goed gevoel; ze voelt nu gelukkig dat haar acties ook haar treffen.