Een goede morgen..
We liggen in scheiding en zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. We hebben 3 kinderen. Mijn exman (GRR.) heeft een ander en woont al met haar samen, hij is bij haar ingetrokken. We zijn bezig met de berekening voor kinder- en partneralimentatie. Zij werkt fulltime en heeft een goede baan (ca 2500 netto per maand). Mijn ex heeft ook een fulltime goede baan (ca 3500 netto per maand). Ik werk parttime en heb zo'n kleine 1000 netto per maand. De kinderen blijven bij mij wonen. De partner van mijn ex heeft geen kinderen. Onze gezamenlijke woning zal moeten worden verkocht, want hij wil hem niet overnemen en ik kán hem niet overnemen. Daar zijn we al uit en het staat ook al geruime tijd te koop. De afspraak is dat mijn ex de hypoth. maandlast van € 1300,– bruto voor zijn rekening neemt en ik de gebruikerslasten en eigenaarslasten.
Mijn vraag is:
Ik heb gelezen dat het inkomen van zijn vriendin niet meegenomen wordt in de berekening, maar dat er wel gerekend wordt dat de woonlasten gedeeld worden met de nieuwe partner. Daarnaast heeft ook zij woonlasten (zij heeft ook een eigen huis). Moeten die woonlasten van haar ook bijgeteld worden?
Dus:
Haar inkomsten worden niet meegenomen
Haar woonlasten en de woonlasten van onze woning wel
en er wordt vermeld dat zij samenwonen, dus dat de woonlasten gedeeld worden?
Klopt dat?
Of is het zo dat:
Er vermeld wordt dat ze samenwonen en alleen onze woonlasten meegenomen worden in de berekening? Verder haar inkomen niet?
Of moet er helemaal niet meegenomen worden dat ze de woonlasten delen ivm samenwonen?
Ik snap het niet meer.
Wie weet hoe het zit?
Heel hartelijk dank alvast!!
Groet,
Mien