Ik heb bij de rechtbank vervangende toestemming gevraagd voor een verhuizing naar de plaats waar ik geboren en getogen ben. Ik heb daar een baan gevonden en mijn huidige vriend woont daar die een goede vaste baan heeft in die omgeving. Ik woon inmiddels 16 jaar in de plaats waar ik nu woon en heb hier gedurende die tijd een relatie gehad met mijn ex-man, hier zijn 2 kinderen uit geboren en zijn inmiddels 7 jaar oud. Ik heb altijd veel heimwee gehad naar mijn oude woonplaats en mijn familie die daar nog woont en dat weet mijn ex, hij probeert echter met allerlei middelen mij nog steeds te dwarsbomen. Hij is er 2.5 jaar geleden vandoor gegaan met een andere vrouw (waar hij echter al bijna een jaar tijdens ons huwelijk stiekem een relatie mee had) vandoor gegaan en heeft mij en de kinderen op dat moment in de steek gelaten. Hij is toen ongeveer 30 km verderop gaan wonen met zijn vriendin en heeft inmiddels ook een zoontje met haar. Wij hebben geen co-ouderschap en de kinderen gaan 1 x per 14 dagen naar hun vader en in de vakanties langer. Ook woont hij de sporten en zwemlessen van de kinderen niet bij en ziet hij de kinderen tussendoor nooit. Ik wil ongeveer 200 km verderop gaan wonen en elkaar tegemoet rijden in de weekenden dat ze bij hem zijn. Maar hij wil niets van dat alles horen en zegt dat hij dan ook geen diplomazwemmen etc bij kan wonen, terwijl hij hier nooit aanwezig is. Ik draag al 8 jaar lang alle zorg van de kinderen en hij was tijdens ons huwelijk vrijwel nooit thuis. Nu hebben we de uitslag van de rechtbank gehad en ik mag dus niet verhuizen ik krijg geen vervangende toestemming om te verhuizen. Hoe vreemd is dit? Ook heeft hij mij mishandeld ongeveer anderhalf jaar geleden waar de kinderen bij waren terwijl wij al uit elkaar waren hij is mijn huis binnengedrongen en heeft hier 3 dagen voor in de cel gezeten. Hoe kan het in vredesnaam dan dat een rechter in het voordeel van mijn ex-man heeft besloten kan iemand mij dit uitleggen. Er zijn vaker dingen voorgevallen met hem en ik kan hier niet loskomen van hem op deze manier en ben vaak nog wel bang dat er nog meer gaat komen.