Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kan ik mijn ex verplichten te vertrekken?

• H.C.Kok

Dag allemaal,

Mijn partner heeft iets meer als een maand geleden aan gegeven onze relatie niet langer voort te willen zetten en het balletje om het ger. partnerschap in gemeenschap van goederen te ontbinden rolt inmiddels.

Het huis staat volledig op mijn naam is altijd van mijn rekening betaald en wat de bank betreft hebben zij aangegeven dat er niets hoeft te wijzigen omdat zij niet eens van het bestaan er van af wisten.

Zij is met haar inkomen ook niet in staat om de hypotheek over te nemen met als gevolg dat ik in het huis blijf wonen.

De verdeling brengt een dusdanige spanning met zich mee dat het slaapgebrek e.d. zijn tol begint te eisen met alle gevolgen van dien dat ik het niet langer zie zitten om haar nog langer in huis te hebben, iedere keer als het er naar uit ziet dat er schot in komt en ik voor de zoveelste keer haar weer tegemoet ben gekomen komt ze weer met iets nieuws aan zetten.

Wat kan en mag ik doen of eisen?

• Hans

je zegt in gemeenschap van goederen dan lijkt het mij toch dat zij ook mede eigenaar is dus dan kan je haar er toch niet uitzetten lijkt mij

• actie

- goeie opmerking Hans ( door het notaris akte heeft wellicht de dame recht op de 50% en zeker wat hij niet verteld is dat .. zij in het buitenland iets hebben opgemaakt het in hun situatie zo is … IPR kassa voor de dame.. kan zich nu Zazza Gabor gaan noemen.

- Praktijk gezien: de rechter zal beiden een slaapkamer/ruimte toewijzen tot de zaak is afgerond

als zij boosaardig is, zal ze vragen aan haar kennissen om te blijven slapen en dan de ‘tent’ af te breken en je deur steeds inschoppen en je spullen van waarde stellen, die je weer terug kunt kopen bij cash converters.

- kijk naar je hypotheekvoorwaarden, nu kan het zijn dat de bank beslag gaat leggen of een boete gaat opleggen.

Je verklaart het registergoed vervreemd te hebben en !! in scheiding te liggen. Dat laatste kan weer betekenen een soort contractbreuk.

- wanneer ze afstand doet van het woonrecht, zeg maarde sleutels op tafel legt.. sta je er beter voor

- start een adresonderzoek ( Marokaanse methode)

- laat de post doorsturen

sterkte en je advocaat zal wellicht nog tips hebben gegeven