Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

ex die loopt te zieken

• papa38

ik ben een vader van 38 en lig in scheiding.

Alles is gelukkig goed geregeld, nu het bijna zo ver is dat de scheiding rond is en ik het huis uit ben is mijn ex er achter gekomen dat ik een relatie heb met een andere dame, deze is opgebloeid tijdes laatste maanden.

Ze is nu in alle staten en doet alles om te zieken middels eisen te stellen.

Ik durfde de relatie niet te vertellen ivm de dreigementen die ze deed als we een discussie hadden over afneme kinderen, kapot maken van mijn leven, etc etc, was bang dus heb niks gezegd.

Nadat ze had geaacepteerd dat scheiding onverkombaar was hebben we alles goed geregeld maar nu. ?…….

Wat en hoever kan zei gaan ivm wraak, eissen en mij de kinderen te ontnemen evt als mijn nieuwe relatie in stand blijft de kinderen niet bij mij te laten verblijven.

Een hulpeloze vader

• JCC

Ze kan zo ver gaan als ze aangeeft en je kan op internet genoeg waargebeurde horrorverhalen hierover vinden, kijk maar eens op dwaze vaders.

Als je een advocaat kan betalen of pro deo kan krijgen maak je nog een kleine kans, indien niet ben je overgeleverd aan haar grillen en zal ze je kapot maken.

Ik begrijp de spreuk: moeders wil is wet ook pas sinds 3 jaar.

• Hans

er is volgens mij niks mis met een nieuwe relatie dus om die reden kan ze jou de kinderen niet afpakken.

heeft die nieuwe relatie een strafblad van hier tot tokio of al jaren depressief (ik noem maar wat) ja dan kan ze dat natuurlijk tegen je gebruiken.

echter kan jij dat natuurlijk ook tegen haar gebruiken als zij een psichiatrisch verleden heeft.

wat zijn eigenlijk de leeftijden van de kinderen want vanaf 12 jaar mogen de kinderen zelf beslissen.

maar op zich is er altijd wel een zwakke plek te vinden van de ex waar ze elkaar op kunnen pakken om de kideren bij de ander weg te houden.

het enige wat ik wil zeggen is blijf beslist knokken voor je kids en geef het niet op. de sterkste zal toch winnen dus zorg dat jij niet de zwakste word

succes

• popeyes

Ik wil hier toch wel enige nuancering in aanbrengen. In sommige gevallen kun je nog zo hard knokken voor je kinderen maar delf je uiteindelijk toch het onderspit. De vraag is dan in hoeverre het in dat geval de moeite nog loont om te blijven knokken. Wat hebben je kinderen eraan als jij aan de bedelstaf zit en geestelijk in de war bent en uiteindelijk niets gewonnen hebt?

Overigens kunnen kinderen niet zelf beslissen, maar kunnen ze indien de rechter dat wenselijk acht, gehoord worden.

Vergis je dan niet in de loyaliteit van kinderen tov die andere ouder.. Zet ze als het even kan niet voor het blok. Buiten het feit dat het niet goed is voor een kind kun je bedrogen uitkomen.