Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Ten einde raad (advies gevraagd)

  • NanCee-103

    Hallo allemaal,

    ik ben ten einde raad en hoop dat iemand mij advies kan geven.

    Ik ben 4 jaar getrouwd, moeder van 2 zonen (13 en 4jr) en wil scheiden van mijn man.

    Sinds hij weet dat ik wil scheiden, heeft hij zich ziek gemeld op zijn werk en zit de hele dag thuis. Hij doet alleen aardig tegen het jongste kind (zijn biologische kind) en accepteert alles wat hij doet (en dan vooral de dingen die ik afkeur).

    Mijn oudste zoon en mij zit hij alleen maar de hele tijd aan te staren en te kleineren. Mijn zoon zit vol met woede tegen mijn man en is al twee keer boos van huis weggelopen. (Mijn oudste zoon is trouwens niet zijn biologisch kind, maar hij heeft hem wel erkend toen we gingen trouwen. Vanaf dat we getrouwd zijn ligt hij elke week overhoop met mijn zoon, terwijl daarvoor nooit problemen waren).

    In het begin hadden mijn man en ik veel ruzies, maar daar raakte ik alleen maar oververmoeid door want hij bleef toch doorgaan met waar hij mee bezig was.

    Ik heb samen met mijn man gesprekken gehad met een maatschappelijk werker en een relatietherapeut en beide hebben hem gezegd dat hij moet accepteren dat ik wil scheiden en op zoek moet naar een andere woning in belang van de kinderen. Ik heb ook het advies gekregen om een mediator in te schakelen, maar daar durf ik niet aan te beginnen want in bijzijn van anderen geeft hij altijd toe maar zodra we weer buiten staan gaat hij gewoon weer verder waar hij was gebleven……ontkennen dat ons huwelijk over is en doen alsof er niets aan de hand is.

    Hij moet de woning verlaten, maar doet daar weinig moeite voor. Hij heeft naar eigen zeggen al 3 woningen aangeboden gekregen, maar alle drie heeft hij geweigerd omdat ze niet aan zijn eisen zouden voldoen. Maar volgens mij is dit helemaal niet waar, hij is alleen maar bezig met zijn computer en doet niets anders dan films en muziek downloaden. Hoe kan ik hem uit het huis krijgen???

    Ik kan niet meer met mijn man samenleven en wil dat hij gauw vertrekt. Ik probeer er nu alles aan te doen dat mijn beide kinderen uit de buurt van mijn man te houden, de jongste om hem onder controle te kunnen houden en de oudste om te voorkomen dat mijn man zijn frustraties op hem kan afreageren.

    Ik hou dit niet lang meer vol. Iedereen zegt tegen me dat ik niet moet vertrekken, het huis staat op mijn naam en de scholen en kinderopvang zijn in de buurt…….maar ik trek het niet meer. Ik ben erg gespannen, slaap erg slecht en daardoor gaat het ook niet goed met mijn gezondheid.

    Ik wil rust voor mij en m'n kinderen, zal ik dan maar zelf weg moeten gaan? Maar waar moet ik dan naar toe met twee kinderen, ik kan bij niemand terecht en een andere woning heb ik niet zo gauw gevonden.

    Ik weet niet meer wat ik moet doen en hoop dat iemand mij advies kan geven.

  • popeyes

    Quote: "Ik kan niet meer met mijn man samenleven en wil dat hij gauw vertrekt. Ik probeer er nu alles aan te doen dat mijn beide kinderen uit de buurt van mijn man te houden, de jongste om hem onder controle te kunnen houden en de oudste om te voorkomen dat mijn man zijn frustraties op hem kan afreageren". Endquote

    Bijzonder.. U bent voornemens om te gaan scheiden en wilt dat uw man z.s.m. het huis gaat verlaten…

    Bovendien gaat u er vanuit dat de kinderen bij u blijven, met alle gevolgen van dien voor uw man én uw kinderen.

    Helaas heeft u, als u in Nederland woont, grote kans dat uw wens gehonoreerd gaat worden, wat inhoud dat uw man het huis uit moet en waarschijnlijk veroordeelt zal worden tot het betalen van KA en als hij pech heeft, tot het betalen van PA.

    En dat allemaal omdat U dat wilt. Wat leven we toch in een belachelijk land…..

  • Senza-lig

    Hallo Nancee-103,

    Je bent in een macht strijd terecht gekomen die je niet moet aangaan. Je hebt twee kinderen waar je voor wilt zorgen en dat is naar mijn idee belangrijker dan materiële zaken zoals een huis. Als je kinderen mishandelt worden op emotioneel of psychisch gebied moet je gewoon zorgen dat je weg bent. Deze verantwoording ben je al verplicht aan je kinderen. Zij hebben niet voor deze situatie gekozen. Logeer bij familie of bij een vrouwenopvang. In Nederland is er van alles mogelijk.

    Het gaat niet om jou maar om je kinderen die nog nog afhankelijk van je zijn.

    groet Monica

  • NanCee-103

    Bedankt voor jullie reacties!

    Inmiddels ben ik zelf vertrokken met mijn kids en mag hij het huis (dat op mijn naam staat) houden!

    De kids moeten naar nieuwe scholen en ik zal mijn baan (waar ik al 9 jaar met plezier werkt) ivm de reisafstand moeten opgeven. Maar dat heb wel over voor mijn kids, want de afgelopen jaren heb ik niets anders gedaan dan aan hun denken! Om hun hield ik vol en probeerde ik het gezin bijelkaar te houden. Er is zoveel gebeurd, te veel…….en ik geef nu alles maar gewoon op joh! Ik heb geen zin in strijd voeren en een machtspel spelen?? Kom op!!! Ik wil alleen maar rust en weer gelukkig kunnen zijn!

  • popeyes

    chapeau (tu)