Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bijstandsuitkering voor de zorg van mijn kind/baby

  • hartjuhhh972@hotmail.com

    Hallo,

    Hier mijn verhaal;

    Tot en met feb. gewerkt. In maart 2012 is mijn dochtertje geboren. Hierna niet meer gewerkt omdat ik wilde zorgen voor mijn dochtertje. Heb ondertussen mijn studie afgerond. HBO. Helaas vond mijn vriend het nodig om meerder malen vreemd te gaan, hij is nu gelukkig weg en mijn dochtertje is gelukkig nog bij mij. Het moet nog voor de rechter komen want we komen niet tot een omgangsregeling, ik weet dus niet de hoogte van de kinderallimentatie. Ik krijg geen allimentatie omdat wij niet waren getrouwd en we hebben ook niet officieel samengewoond.

    Ik wil nog steeds zelf voor mijn dochtertje zorgen. Kinderdagverblijf/gastouder vind ik geen optie voor mijn dochter. Ze heeft staar gehad, is hieraan geopereerd en heeft nu contactlezen. ze mag niet in haar ogen wrijven en ik ben degene die de lenzen erin en eruit kan doen. Op zo'n kinderdagverblijf gaan ze echt niet heel de dag opletten of ze nu wel of niet in haar ogen zit te wrijven en laat staan of haar lenzen nog goed zitten.

    Nu zit ik zonder inkomen, weet iemand of ik recht heb op een bijstandsuitkering om zelf de zorg te dragen voor mijn dochter?

    alvast bedankt

    gr linda

  • Cashew

    je kunt het beste morgen contact opnemen met de afdeling sociale zaken van jouw gemeente, die kunnen je meer vertellen over de sollicitatieplicht etc.

  • Marieke

    Als ouder van een zorgebehoevend kind wordt je tot de vierde verjaardag vaak van sollicitatieplicht afgehaald. Dit betekend dat je een bijstandsuitkering krijgt.

    Dit moet je aanvragen, via de gemeente en die verwijst je naar CIZ, die de onderzoeken doen of je er voor in aanmerking komt…

  • info@scheidingweb.nl

    Goede morgen

    De vader van het kind heeft die het kind wel of niet erkend ??

    Om alimentatie voor je kind te krijgen is er geen samenlevingscontract of trouwerij nodig.

    Indien jij verder nu op eigen benen moet staan zijn er regelingen via de gemeente waarin jij woont.

    indien je hulp kunt gebruiken mail gerust

    groetjes

    info@scheidingweb.nl