Goedenavond,
Ik heb een paar jaar relatie achter de rug met een Borderline patient, waarvan ruim een jaar getrouwd. Eind augustus heeft zij met een hoop bombarie haar spullen gepakt. We hebben enkele dagen na haar vertrek samen een echtscheidingsconvenant opgesteld, en ouderschapsplan. Deze zijn in 5-voud door ons beiden ondertekend. Zij had deze stukken nodig om snel woonruimte te krijgen.
Vlak daarna ben ik er een beetje ingetuind om het zo maar te zeggen… Toch een poging ondernomen om de relatie voort te zetten, maar dan in een LAT vorm. Ondertussen heb ik haar volledige woonruimte ingericht, alles betaald en veel van het werk verricht… Uiteindelijk bleek ze iemand anders te hebben, hoe stom kon ik zijn…
Nu is het eind januari, en hoor of zie weinig van haar. Het convenant en ouderschapsplan ligt al een tijdje klaar, maar er gebeurt niets. Ieder initiatief zal van mij moeten komen blijkbaar. Kan ik nu met deze ondertekende documenten naar een advocaat gaan, en die een gemeenschappelijk verzoek tot scheiding laten indienen bij de rechtbank, of zijn er dan nog obstakels waar ik haar voor nodig heb? Alles was eerder tussen ons akkoord en ondertekend, dus dit zou geen probleem moeten zijn?
gr