Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wat te doen...

  • bartus4791

    Goedenavond,

    Ik heb een paar jaar relatie achter de rug met een Borderline patient, waarvan ruim een jaar getrouwd. Eind augustus heeft zij met een hoop bombarie haar spullen gepakt. We hebben enkele dagen na haar vertrek samen een echtscheidingsconvenant opgesteld, en ouderschapsplan. Deze zijn in 5-voud door ons beiden ondertekend. Zij had deze stukken nodig om snel woonruimte te krijgen.

    Vlak daarna ben ik er een beetje ingetuind om het zo maar te zeggen… Toch een poging ondernomen om de relatie voort te zetten, maar dan in een LAT vorm. Ondertussen heb ik haar volledige woonruimte ingericht, alles betaald en veel van het werk verricht… Uiteindelijk bleek ze iemand anders te hebben, hoe stom kon ik zijn…

    Nu is het eind januari, en hoor of zie weinig van haar. Het convenant en ouderschapsplan ligt al een tijdje klaar, maar er gebeurt niets. Ieder initiatief zal van mij moeten komen blijkbaar. Kan ik nu met deze ondertekende documenten naar een advocaat gaan, en die een gemeenschappelijk verzoek tot scheiding laten indienen bij de rechtbank, of zijn er dan nog obstakels waar ik haar voor nodig heb? Alles was eerder tussen ons akkoord en ondertekend, dus dit zou geen probleem moeten zijn?

    gr

  • Marieke

    Meteen naar een advocaat gaan, zeggen dat je alleen wil dat ze dit indienen, en duidelijk benadrukken dat zij haar handtekening in principe overal al onder heeft gezet dus dat hij verder niks hoeft uit te zoeken, dat scheelt je in de kosten.

    Dan krijgt zij ook een afschrift van de rechtbank en dan mag ze zich verweren. Dit zal ze doen, want het is een borderliner… Maak je hier niet te druk om, zet zelf op papier waarom haar eisen die nog komen ongegrond zijn en laat ook dat weer indienen.

    Dan komt er een rechtszaak. Dat is de snelste manier, anders kun je wachten tot je een ons weegt

  • info@scheidingweb.nl

    Goede morgen

    Voordat je naar de rechtbank stapt lees even het convenant goed na aangezien er wel het een en ander veranderd doordat je ex een vaste relatie heeft.

    Ook wat betreft de alimentatie norm kun je beter uitgaan van de nieuwe regeling 2013 deze komt voordeliger voor jou uit 1

    vriendelijke groet

    info@scheidingweb.nl