Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

mede hoofdelijk aansp. hypotheek maar geen eigenaar

  • vesnay

    ik wil graag weten wat zijn de kansen om geldvordering op ex partner te innen.

    ik werd opgelicht door mijn ex partner.

    na paar maanden relatie hebben we huis samen aangekocht. doordat ik pas in NL was, begreep ik Nederlandse taal niet en werd aan mij uitgelegd dat we geregistreerde partners zijn en we bij de notaris hebben getekend en huis gekocht. ik moest alles in geboorteland verkopen om zijn lening in te lossen zodat we hypotheek konden krijgen.

    na de aankoop v/h huis mijn ex vond dat ik moest studeren en studiefinanciering met de lening afsluiten zodat we makkelijker alles konden betalen. dus heb ik huis verbouwd met de studie geld.

    We hebben dus zijn inkomsten en mijn studiefinanciering met lening en daarna ook nog mijn salaris, geld werd gebruikt om huis op te knappen en voor levensonderhoud.

    achteraf bleek dat ik alleen hypotheekakten getekend heb, dat we geen geregistreerde partners waren en dat ik met mijn dochter huis met 3 vuilniszakken met kleding moest verlaten.

    mijn ex heeft t huis verkocht en winst van 22K voor zichzelf gehouden. hij weigerde met mij te delen. hij weigerde ook de helft v/d schuld van de studielening mee te betalen.

    dus in het kort samengevat ik heb na de beëindiging affectieve relatie 17K schuld en hij 22K winst

    dus weet iemand of ik recht heb op helft van de winst en kan ik ex dwingen tot inlossen van de helft van studielening -schuld ?

    gr. vesnay

  • info@scheidingweb.nl

    bel maar