Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

knoop doorgehakt

  • sevilla

    Ik heb de knoop doorgehakt, over ongeveer een jaar ga ik de scheiding aanvragen. Liefst nu al, maar gezien een zwaar loonbeslag zal dat niet gaan. Geef nog wel om mijn man, maar als een vriend, niet meer. Hij is de vader van mijn kinderen, maar de liefde is op.

    Wij hebben 3 kinderen, ik (vrouw) ben de kostwinner, mijn man heeft een ziektewetuitkering. We bewonen een huurhuis.

    Ik verdien teveel voor een sociale huurwoning, gelukkig staan er hier in de buurt ook vrije sector woningen die betaalbaar zijn.

    Ik wil graag co-ouderschap waarbij de kinderen bij hem ingeschreven blijven, dit is gunstiger voor ons allebei. Gezien mijn inkomen krijg ik toch geen toeslagen, dus dan is het het meest gunstig als hij die kan krijgen.

    Wat zijn de dingen die ik nu al kan/moet regelen? Ik wil het hem nu nog niet vertellen, dan ben ik bang dat we in een vechtscheiding belanden, en dat wil ik heel erg voorkomen.

    Graag wil ik nog gewoon samen naar ouderavonden etc kunnen gaan.

    Dit is hoe ik het bedacht heb:

    De kinderen blijven op zijn adres ingeschreven (het huis waar we nu wonen). Ik neem het op me om alle schulden te betalen, na het loonbeslag blijft er nog ongeveer eur 40.000 over. De auto zet ik op mijn naam, maar wel voor gezamenlijk gebruik. De lasten die daar bijhoren, komen dus ook voor mijn rekening, alleen de brandstof die hij gebruikt moet hij zelf betalen.

    De kinderbijslag en eventuele KA worden gestort op één van de gezamenlijke rekeningen die we nu hebben zodat we daar de kinderdingen van kunnen doen.

    Hij vindt hopenlijk een baan, en anders krijgt hij uiteindelijk een bijstandsuitkering. Doordat ik alle schulden op me neem, zal ik onvoldoende ruimte hebben voor PA, maar zodra het kan, zal ik hem dat betalen voor zolang als hij het nodig heeft/het wettelijk moet.

  • JorisP

    Het lijkt me toch het beste om het snel te vertellen. Hoe langer je wacht hoe harder de klap is (en hoe groter de kans op een vechtscheiding). Jij bent er nu al mee bezig en zo'n proces gaat automatisch door. Op een gegeven moment heb jij het complete plaatje helder voor ogen en hij weet nog van niks. De problemen die je dan krijgt als je het allemaal in 1 keer op z'n bord gooit laten zich raden.

    Dus, zo snel mogelijk vertellen, en samen de plannen uitwerken, eventueel met hulp van een mediator.

  • sevilla

    Ik zou ook het liefst vandaag al vertellen en verder gaan, maar vanwege onze huidige financiële situatie, is het onmogelijk om nu een andere woning te huren. Over ongeveer een jaar is die financiële ruimte er wel.

    Als ik het hem nu vertel, dan moeten we een jaar lang noodgedwongen samen blijven wonen, waardoor de sfeer er niet beter op zal worden, ook niet voor de kinderen. Beter dus alleen ik ongelukkig, wetend dat er een einde aan komt, dan iedereen ongelukkig, waaronder de kids, met wat voor gevolgen dat kan hebben voor hun verdere leven.

  • info@scheidingweb.nl

    Bel maar eens voor een goed gratis anoniem advies www.scheidingweb.nl

  • Hans

    begrijp me niet verkeerd maar je verhaal komt bij mij een beetje over alsof je hem alle lasten wil geven maar daarvoor wel flink wil betalen dus dat is eigenlijk niet zo heel vreemd maar je wil over een jaar pas scheiden juist vanwege de financiële shit waar je in zit.

    ik zou je een advies mee willen geven

    zorg eerst dat je uit de financiële shit komt werk in die tussentijd aan je huwelijk en de kans dat je huwelijk over 2 jaar weer een bonk glorie is, is dan redelijk aanwezig.

    creëer rust in je leven dan creëer je rust in je huwelijk zodat je er weer voor elkaar kan zijn

    succes ermee

  • Marina291068

    Ik zal ook eerlijk zijn als ik jou was. Mij is het dus overkomen dat we zonder dat ik het wist veel dieper in de financiële problemen zaten dan ik dacht. Hij had al maanden een verhouding met een ander omdat hij ons huwelijk niet meer zag zitten (door de schuld en problemen met de kinderen). Ik ben tot op de laatste dag in de waan gelaten dat we bezig waren een mooie toekomst op te bouwen en probeerde uit de schuld te komen (die dus veel groter was dan ik dacht). Mijn leven is dubbel en dwars volledig ingestort, ik ben mijn man kwijt, mijn kinderen zijn hun vader kwijt (hij is niet de biologische vader maar is al wel ruim 8 jaar gevoelsmatig hun vader, noemen hem ook pappa en gebruiken zijn achternaam onofficieel). Ik had er alles voor over gehad om hem niet kwijt te raken, de schulden heb ik nu toch ook gewoon maar sta nu wel alleen, ik had graag een keuze gehad. Door zijn ideeën om de schuld eerst op te lossen heeft hij mij juist veel dieper in de problemen gebracht. We waren al 1 1/2 jaar bezig met plannen te maken om een pand aan te kopen, dit pand zal kadastraal gesplitst worden en wij zouden een deel kopen en mijn man zijn zoon zou een deel kopen en een deel zouden we door huurkoop regelen.De eigenaar van dat pand zou ons huis kopen met een overwaarde waarvan dan de lening afgelost zou kunnen worden. Na veel onkosten te hebben gemaakt en door het tekenen van de kontrakten voor de huurkoop zit ik nu dus nog dieper in de problemen. De hypotheek kregen we niet rond door die lening en dat deed bij hem de deur dicht. Hij kiest voor zijn vriendin, laat mij achter met een schuld en het is nog niet zeker of de eigenaar van dat pand ons aan de getekende stukken laat houden, dit zal dus betekenen dat ik moet gaan betalen voor een deel van een pand waar ik dus niets mee kan. Heel ingewikkeld allemaal maar ben overal voor de helft voor verantwoordelijk, weet niet hoe diep ik kan komen te zitten. Ben in een erg groot spinnenweb terecht gekomen en weet niet of ik hier ooit uit zal komen. Dus ….. wees eerlijk en bespreek je plan van aanpak.