Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verdeling huis

  • Sascha71

    Hallo,

    Op dit moment zit ik in een huwelijkscrisis. Mijn man wil alles in goed overleg doen zegt hij maar…

    Elf jaar geleden kwamen we bij elkaar. Hij had een huis. Ik twee kinderen. Na een jaar hebben we samen voor de hyptheek getekend maar verder is er niets veranderd in het kadaster. In 2005 zijn we getrouwd in gemeenschap. Inmiddels heeft hij een eigen zaak, eenmanszaak. Hij verteld mij dat als we uit elkaar gaan het huis volledig aan hem toebedeeld wordt omdat het nog steeds alleen op zijn naam staat, evenals de zaak. Klopt dit? Ik heb altijd gewerkt ( en in sommige jaren zelfs meer verdiend dan hij) en meebetaald aan alles. Maar dat na 8 jaar huwelijk en inzet ik met lege handen kom te staan kan ik niet geloven. De hypotheek is 220 en de waarde is nu rond de 350. En ja, ik kan naar een advocaat gaan maar we proberen of ons huwelijk te redden valt. Bovendien hebben we alleen een gezamelijke rekening dus hij ziet eventueel de betaling. Nu ben ik extra aan het toegeven omdat ik bang ben dat ik straks niets meer heb.

    Alvast bedankt.

  • Cashew

    Wanneer jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, is het huis ook van jou ook al is dat kadastraal niet aangepast, want bij gemeenschap van goederen is alles gesamenlijk, ook als dat eerdr niet was,

    Maar als er schulden in de zaak zitten, dan ben jij daar ook verantwoordelijk voor! Meestal wordt er voor gekozen om alsnog huwelijkse voorwaarden op te stellen op het moment dat één van beiden een eigen bedrijfje begint, maar dat zou je wle weten, omdat je daarvoor naar de notaris moet. Van de andere kant, als de zaak goed loopt, is de helft van de waarde wel voor jou!

    Je man heeft dus ongelijk, de helft van AL jullie bezittingen is van jou.

    Wanneer jij wilt scheiden, is het belangrijk dat je je op voorhand laat informeren hoe het zit met schulden die er vanaf nu gemaakt worden, omdat die ook van jou zijn.

  • info@scheidingweb.nl

    Goede middag,

    Zoals hierboven is gemeld is alles in gemeenschap van goederen en de overwaarde van het huis zal verdeeld moeten worden en de eventuele negatieve waarden zijn ook voor jullie samen,

    Het is gewoon een kwestie van gezamenlijk rond de tafel te gaan zitten en te kijken wat de best haalbare situatie is voor beiden, Hier hoeft niet gelijk een dure advocaat aan te pas te komen.

    Gewoon met zen tweeën het samen oplossen, trouwen doe je samen en scheiden ook.

    Indien ik u kan helpen met informatie neemt u dan gerust contact op.

    www.scheidingweb.nl

  • popeyes

    Was het maar zo simpel. Helaas laat de werkelijkheid en de statistieken een ander beeld zien. Bij het afsluiten van een huwelijk zijn er (ogenschijnlijk) 2 winnaars. Bij het beëindigen van een huwelijk is er altijd 1 verliezer en minimaal 1, maar vaak 2, winnaars. De verliezer is bijna altijd de man. De ene winnaar is vaak de vrouw. En de andere winnaar is ‘ALTIJD’ de advocaat, of in dit geval degene achter www.scheidingweb.nl