De rechter heeft bepaald dat ik mijn ontslagvergoeding moet gebruiken om mijn WW uitkering aan te vullen tot aan het oorspronkelijke salarisniveau, zodat ik in staat blijf de volledige alimentatie te voldoen.
Op een bepaald moment is dan mijn ontslagvergoeding opgebruikt.
Als ik na de 38 maanden WW uitkering nog steeds geen baan gevonden heb, kan ik terug naar de rechter om nihilstelling verzoeken.
De rechter wilde daar nu nog geen uitspraak over doen. Immers, het is nu nog niet bekend of ik een andere baan kan vinden (ik ben bijna 61 jaar).
Ben ik nu verplicht om mijn ontslagvergoeding daadwerkelijk in te zetten?
Ik heb het nu niet nodig. Van de WW uitkering en het inkomen van mijn huidige echtgenote, kunnen we rondkomen en de alimentatie betalen.
Als de WW gestopt is en ik heb geen andere baan, moet ik bij het verzoek om nihilstelling belastingaangiftes overleggen.
Daaruit zal dan blijken dat ik mijn ontslagvergoeding niet heb ingezet.
Zal de rechter dan zeggen: aha, je hebt kennelijk van je huidige echtgenote geleefd. Dat is fijn. Daar zal je ex-vrouw erg blij mee zijn.
Dan kun je nu alsnog van je ontslagvergoeding alimentatie betalen. Stom van je huidige vrouw, dat ze jou financieel ondersteund heeft.
Mijn vraag is nu: zal de rechter bepalen dat ik dan dus nog voldoende draagkracht heb om alimentatie te betalen? En had ik dus moeten zorgen dat mijn ontslagvergoeding op is?
Of zal de rechter op basis van een eenvoudige rekensom inzien, dat mijn ontslagvergoeding na 38 maanden op geweest had kunnen zijn, als ik mijn WW had aangevuld tot aan het oorspronkelijke salarisniveau.
Bij voorbaat dank voor de reactie!
Frederik.