Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Herziening alimentatie.

  • Nachtmerrie

    Ik ben gescheiden en betaal veel partneralimentatie. Er zijn geen kinderen.

    Nu heb ik een nieuwe relatie, die zelf geen inkomen heeft en, vanwege de gevolgen van een ongeval, niet kan werken.

    Ook ga ik minder pensioen ontvangen. Ik ga dus een herziening aanvragen.

    Mijn vragen zijn:

    - Heeft een nieuwe relatie van mij gevolgen voor de alimentatie?

    - Houdt een rechter rekening met mijn nieuwe relatie die geen inkomen heeft?

    - Heeft financieel onderhoud voor mijn nieuwe schoonmoeder ook invloed op de alimentatie?

    - Heeft een schuld die mijn nieuwe relatie meebrengt ook invloed op de alimentatie?

    Vast bedankt voor reacties, zo mogelijk met jurisprudentie hierover.

  • Marieke

    Als het alleen partner is, dan heeft dat geen enkel invloed. Als u getrouwd bent heeft u een verzorgingsverplichting naar uw huwelijkspartner. Dat zou een reden kunnen zijn voor herziening.

    Uw schoonmoeder is helaas sowieso geen reden voor verlaging draagkracht.

  • Arizona

    Heb zelf al een en ander gegoogeld en kwam iets wat jij vraagt al enkele keren tegen als geldige reden voor herziening. Als het redelijk is dat he nieuwe partner waar je mee gaat samenwonen niet kan werken kan daardoor jou alimentatieplicht verlaagd worden. Ik zou zeggen, google en vraag gratis kennismakingsadvies aan een paar advocaten, want rechtshulp zul je waarschijnlijk wel nodig hebben. Tenzij je je ex kunt overtuigen met wat je online vindt. Dan kan het misschien al met een mediator.

    Succes.