Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

scheiden zonder advocaat

  • Hans.P

    wij hebben besloten te gaan scheiden nu zijn er geen minderjarige kinderen meer in het geding, er is geen onroerend goed in het geding en de verdeling hebben we in princiepe zelf al geregeld.

    ik ben de enige met een inkomen dus zij zal een uitkering aan moeten vragen.

    ik heb besloten te gaan verhuizen.

    dus we zijn het overal al over eens.

    is het nu nog verplicht om een advocaat te nemen,

    wat mij betreft onnodige kosten.

    alvast bedankt voor het lezen

    hans

  • Marieke

    Hallo Hans. Een advocaat is verplicht, maar als je het overal over eens bent hoeft de advocaat alleen alles in te dienen en wordt de scheiding schriftelijk afgedaan.

    Ik weet niet waar u woont maar ik zou u graag willen helpen om er samen goed uit te komen.

    Een goede scheiding is voor iedereen beter.

  • Hans.P

    ben je advocaat dan?

  • Marieke

    Nee, ik wil helpen met je bij praten over wat je allemaal samen op papier moet zetten zodat de advocaat niet zo veel meer te doen heeft. Scheelt geld.

    De advocaat verdient er aan om jullie tegen elkaar op te zetten. Daarom moet je alles rond hebben voor je de advocaat inschakelt. Dan kun je vanaf dat moment binnen tqee maanden gescheiden zijn.

  • schakel

    Hans.P Schreef:

    ——————————————————-

    > wij hebben besloten te gaan scheiden nu zijn er

    > geen minderjarige kinderen meer in het geding, er

    > is geen onroerend goed in het geding en de

    > verdeling hebben we in princiepe zelf al

    > geregeld.

    > ik ben de enige met een inkomen dus zij zal een

    > uitkering aan moeten vragen.

    > ik heb besloten te gaan verhuizen.

    > dus we zijn het overal al over eens.

    > is het nu nog verplicht om een advocaat te nemen,

    > wat mij betreft onnodige kosten.

    >

    > alvast bedankt voor het lezen

    > hans

    =======================================================

    Een advocaat is nog steeds noodzakelijk. Via internet zijn goedkope advocaten te vinden. Hoewel de kosten per uur zo'n kleine € 200 bedragen, wordt er geadverteerd met een totaalplaatje van nog geen € 400.

    Houdt u er rekening mee dat in geval van een WWB-uitkering voor uw toekomstige ex de gemeente de bijstand zal proberen te verhalen op u.