Het volgende…
Mijn dochter is (nog steeds) bezig met de echtscheiding.Ze hebben een koophuis maar met een zg ''onderwaterhypotheek.
Verkopen is beide een grote schuld,dus ex blijft daar wonen en de woning/hyp. staat nog steeds op beider namen,zodat ex er kan blijven wonen.
Nu bij de hyp.was er geen ruimte voor alimentatie,maar wel voor de kleine ,een bedrag van 100 euro p/mnd.Voor mijn dochter dus niets,alleen haar kleine WAO inkomen.
Nu blijkt dat een paar maanden geleden haar as exman naar de bank is geweest met zijn ouders en de hyp heeft verlengd tegen minder rente,wat hem 300 euro bruto per maand scheelt.
Daar is zij nu toevallig achtergekomen,maar de papieren liggen nu bij de rechtbank.
Kan het convenant nog veranderd worden,daar hij dus nu meer ruimte heeft financieel en dit met zijn ouders heeft gedaan,terwijl zij van niets wist.
Hij heeft een netto inkomen van 1900 euro en een netto hyp. van nog geen 500 euro.verder alleen de normale vaste lasten ,zoals gas,water,licht,verzekering van de woning, zorgverz.Dus houdt genoeg over om de kleine wat meer te betalen.
Mijn dochter heeft een WAO uitkering van net 600 euro netto.
Wat kan zij nu doen.Zij heeft nog geen andere woning,urgentie kan pas bij officiele uitspraak rechter,dus zwerf nu met de kleine overal naar toe.