Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Verlenging hyp. tijdens echtscheiding

  • Ria5

    Het volgende…

    Mijn dochter is (nog steeds) bezig met de echtscheiding.Ze hebben een koophuis maar met een zg ''onderwaterhypotheek.

    Verkopen is beide een grote schuld,dus ex blijft daar wonen en de woning/hyp. staat nog steeds op beider namen,zodat ex er kan blijven wonen.

    Nu bij de hyp.was er geen ruimte voor alimentatie,maar wel voor de kleine ,een bedrag van 100 euro p/mnd.Voor mijn dochter dus niets,alleen haar kleine WAO inkomen.

    Nu blijkt dat een paar maanden geleden haar as exman naar de bank is geweest met zijn ouders en de hyp heeft verlengd tegen minder rente,wat hem 300 euro bruto per maand scheelt.

    Daar is zij nu toevallig achtergekomen,maar de papieren liggen nu bij de rechtbank.

    Kan het convenant nog veranderd worden,daar hij dus nu meer ruimte heeft financieel en dit met zijn ouders heeft gedaan,terwijl zij van niets wist.

    Hij heeft een netto inkomen van 1900 euro en een netto hyp. van nog geen 500 euro.verder alleen de normale vaste lasten ,zoals gas,water,licht,verzekering van de woning, zorgverz.Dus houdt genoeg over om de kleine wat meer te betalen.

    Mijn dochter heeft een WAO uitkering van net 600 euro netto.

    Wat kan zij nu doen.Zij heeft nog geen andere woning,urgentie kan pas bij officiele uitspraak rechter,dus zwerf nu met de kleine overal naar toe.

  • Marieke

    Wijziging convenant is onnodig.

    Er is een wijziging in omstandigheden dus kan er een herziening aangevraagd worden. Maar 300 euro draagkracht betekend geen 300 euro alimentatie.

    Bezint eer ge begint.

  • Ria5

    +nee dat begrijp ik,maar hij houdt wel meer over,dus kan makkelijk iets meer voor zijn kind betalen.

  • Marieke

    Ja, maar over wat hij meer overhoudt is al besloten dat daar maar 100 euro voor kinderalimentatie beschikbaar is.

    Dus gaat het nu alleen over wat je zou krijgen van die 300. Ga er van uit dat 70% voor de man zelf blijft, zou je met veel geluk 90 euro per maand extra krijgen. Wat ben je kwijt aan een rechtszaak?

    En als de alimentatie voor 1 april 2013 vastgesteld is kan je dochter er zelfs op achteruit gaan.

    Kind gebonden budget wordt afgetrokken van de behoefte.

    Z daarnaast is er sprake van zorgkorting van 15 tot 35%.

    Denk goed na of het de ruzie waard is.

    Edn kind heeft recht op ouderz die normaal met elkaar kunnen communiceren. Als je rechtszaak op rechtszaak gaat houden wordt dat verstoord.

    Beted probeert je dochter met jaar ex afspraken te maken over de daadwerkelijke kosten die beide ouders hebben aan het kind en wat ieder van hen bijdraagt.

    Dochter krijgt kinderbijslag en kindgebonden budget en honderd euro alimentatie.

    Die heeft dus bikna 300 euro per maand beschikbaar voor het kind.

  • schakel

    De kosten voor een ‘pro deo’advocaat zijn € 100 voor Ria5

    Een advocaat inschakelen t.b.v. het verkrijgen van een hogere alimentatiebijdrage voor kind en/of voor haarzelf is dus goed mogelijk.

    http://www.allesoverheffingskortingen.nl/alimentatie/rechtsbijstand/

    http://www.pro-deo.com/wat-kost-een-pro-deo-advocaat.php

  • Ria5

    communicatie tussen de ex is al niet meer mogelijk,hij heeft haar bedreigd met mes ,en drinkt veels te veel.Ze heeft weinig inkomen,dus advokaat kost haar niet veel.Lijkt me de moeite waard.De kinderal. is vanaf oktober vastgelegd,maar toen heeft hij niet vermeld,dat hij zijn hyp.ging wijzigen en daar door 300 euro per maand meer heeft.dANK JULLIE WEL VOOR DE ANTWOORDEN

  • Marieke

    Daarnaast moet er nog wel griffiekoste betaald worden.