Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Omgangsregeling via rechter

  • Sanne

    Op dit moment zit ik nog te wachten op een brief van de rechter voor een omgangsregeling.

    Mijn ex en ik komen er samen niet uit en dus ook niet alleen met een advocaat die we nu beiden hebben ( wel verschillende )

    Hij wil een omgangsregeling waar ik het niet helemaal mee eens ben..

    Nu moet uiteindelijk een rechter gaan beslissen denk ik.

    Maar wie weet hoe dat in zijn werk gaat?

    Ik heb wel in mijn eentje het gezag over de kinderen ( hij was toendertijd te laks om mee te werken om de gezags papieren te tekenen..we waren dus niet getrouwd )

    Ik vraag me af of ik nog inspraak zal hebben…tuurlijk doet mijn advocaat haar best lijkt me..

    Maar ik kan het niet uitstaan dat straks een rechter gaat beslissen over mijn kinderen..waar ik de verantwoording en de zorg over heb..en dat al vanaf dat mijn ex en ik uitelkaar zijn.

    Liever had ik het ook zonder rechter willen doen..maarja mijn ex heeft dit dus geregeld.

    Ik wil mee werken met een normale omgang..de kinderen hebben recht om hun vader te zien natuurlijk, maar het moet nu steeds op zijn manier..en als het hem uitkomt en daar baal ik van…als hij 1 dag van te voren vraagt of hij ze kan halen de volgende dag dan heb ik meestal al andere plannen dus zeg ik nee nu niet en dan ben ik diegene die de kinderen bij hem weg houdt.

    Als ik hem vraag om ongeveer een week van te voren mij te zeggen wanneer hij vrij is zodat ik dan kan plannen wanneer de kinderen naar hem toe gaan, krijg ik geen reactie..ja die dag van te voren..en daar baal ik steeds van.

    En zo zijn er steeds kleine dingetjes..en komen we er dus niet uit.

    Ze mochten in het begin blijven slapen..dus ik heb hem meerdere malen gevraagd of het kon, en toen kreeg ik als antwoord…nee voor jou pleziertjes hoef ik de kinderen niet..zoek het maar uit.

    Nu hij een vriendin heeft mogen ze wel blijven slapen..ja dan hoeft hij er niet uit s'nachts..dat kan zijn vriendin doen..

    En het is ook een hoop woede wat er bij zit hoor..

    En uiteindelijk denk ik ook..tja zet je woede even opzij en denk aan wat het beste is voor de kinderen..oke doe ik…maar wat is dan het beste?

    Hij wil ze van vrijdag t/m zondag…van mij mogen ze van zaterdag ochtend tot zondag.

    Ik moet erbij zeggen dat mijn kinderen jong zijn ( 4 en 1 jaar ) ze moeten dan logeren in een vreemd huis..vreemde mensen, want zogoed kennen ze hun vader niet..althans de jongste weet en snapt niet dat hij de vader is denk ik..kan ook haast niet, ze was 2.5 maand toen we uitelkaar gingen en hij wou har nooit meenemen toen ze een baby was.

    Waar het mij om gaat, is dat hij niet zelfstandig is..nooit geweest..nadat we uitelkaar zijn gegaan woonde hij bij zijn moeder en als de kinderen dar waren had zijn moeder de zorg..hij kon wel leuke dingen met ze doen..maar dat kan mijn buurmeisje van 7 ook…die kan ze alleen niet verzorgen.

    Daarna kreeg hij een vriendin..en ging daar bij wonen…

    En nu komt het er dus op neer dat straks hij de leuke dingen gaat doen en zijn vriendin kan de rest voor mijn kinderen doen…en dat hoeft nou net niet van mij.

    Het is dus zo dat vader gezellig de lusten heeft..en moeder heeft ook de lasten erbij..en dan wil hij ook nog vertellen dat het op zijn manier moet en anders kan ik doodvallen..

    Beetje lang verhaal..en ik kan nog wel veel meer vertellen..

    Maar mijn vraag dus..hoe gaat een rechter met zoiets om en op wat voor een basis zal hij een beslissing maken..ondanks dat ik het gezag heb?

  • Nicole

    hoi Sanne,

    inderdaad een heel verhaal, maar dat hebben we denk ik allemaal wel.

    en soms is het gewoon effe lekker van je af te kunnen schrijven, toch?

    tja, op welke basis een rechter zijn beslissingen neemt kan ik je ook niet precies vertellen.

    wèl vind ik dat je zoveel mogelijk informatie moet hebben verzameld, over wat er wel en niet mogelijk is.

    ook het feit dat jij alleen het gezag hebt, is volgens mij wel gunstig voor jou.

    en het feit dat hij de jongste eerst niet mee wou nemen en dergelijke is voor hem niet gunstig natuurlijk.

    tuurlijk kijkt een rechter in het belang van het kind, want daar gaat het uiteindelijk om.

    maar ik denk dat je van tevoren nooit echt in kunt schatten wat de uiteindelijke beslissing zal worden.

    doordat de kinderen nog zo jong zijn, zal hun mening ook niet meegenomen worden in een uitspraak.

    en dat ie een dag van tevoren ineens wil aankondigen de volgende dag de kinderen op te halen, is natuurlijk te gek voor woorden.

    jullie hebben allebei nu een eigen leven, en hij zal ook rekening moeten houden met het feit dat ook jij je afspraken en dergelijke hebt.

    daarom zijn vaste afspraken die op papier staan ook vaak wel prettig.

    en het volgende zeg ik niet om je onzeker te maken, begrijp me goed……..

    een bezoekregeling is ook niet alles hoor.

    ik heb namelijk ook een bezoekregeling op papier staan, en mijn ex heeft zich er in het begin keurig aan gehouden.

    tot er weer een vrouw in zijn leven kwam, die zelf ook een paar kinderen had, en ze het wel een beetje druk vond zo met al die kinderen soms!!!!!

    en er gewoon soms een dag van tevoren werd afgebeld, of hij gewoon belde dat ie de kinderen een paar uur eerder ineens terug kwam brengen, omdat ie een afspraak had.

    dat ik ook een eigen leven had/heb interesseerde hem niet.

    en dus de regeling stukje bij beetje steeds korter werd, en nu al sinds 2 jaar helemaal geen kontakt meer is, omdat hij het kontakt verbroken heeft.

    ik wil je alleen maar zeggen dat dus een bezoekregeling door de rechter bepaald, zelfs geen zekerheid geeft.

    want als hij zijn kinderen niet wil zien, wat doe je dan?

    wat kun je dan?

    HELEMAAL NIKS!!!!

    je hebt dan geen poot om op te staan.

    want zou jij je kinderen naar hun vader sturen als hij ze niet (meer) wil??

    maar een ding, er heeft nooit iemand verloren of gewonnen. tenminste niet van de partners.

    Ja, de kinderen hebben altijd verloren, dat wel.

    ik voel de woede al weer boven komen, dus ik stop effe met schrijven, okè?

    ik kom er later wel weer op terug.

  • Sanne

    Weet je wat het is..ik kan nog wel veel meer gaan tikken, maar dan heb ik het hele prikbord nodig..wij allemaal denk ik ;-)

    Maargoed..ik vind het “fijn” om te lezen dat er meer mensen dus dit soort problemen hebben en die mij wel snappen…een ander die niet gescheiden is en deze problemen niet heeft..die voeld niet hoe het is, en om eerlijk te zijn had ik daar ook nog nooit zo over nagedacht toen ik nog samen met mijn ex was..je hoort dan wel vervelende verhalen over omgang met de kinderen etc..en toen dacht ik..jezus doe allemaal niet zo moeilijk…maar nu ik zelf in zo'n situatie zit dan weet ik wel beter hoor..ik ga dus nooit geen vooroordeel geven over dit soort zaken.

    Ik kan ook niet echt zeggen dat ik bang ben voor wat een rechter zal zeggen en toewijzen..ik heb zoveel dingen al op papier staan wat er voorgevallen is..

    En ik ga er ook vanuit dat een rechter naar het belang van een kind kijken..

    Maar wat ik dan niet kan uitstaan is dat hij straks de kinderen heeft…en ik weet dat het in het begin best goed zal gaan..hij heeft nu tenslotte alles over voor zijn kinderen..nu hij en vriendin heeft en waar hij nu bij in woont.

    Ik denk ook wel dat mijn oudste het wel leuk vind..maar ik ben ook bang dat over een tijdje het nieuwtje er vanaf gaat..alle kinderen zijn in de leeftijd van 1 tot 7 jaar ( mijn kinderen zijn 1 en 4 en die van haar 3 en 7 dacht ik ) en allemal meiden.

    Mijn ex vond het soms al druk toen alleen de oudste hier al was..de jongste was dus 2.5 maand en dar heeft hij dus weinig van meegekregen en weet dus niet dat het best druk is.

    Nu vraag ik me ook af of hij zijn knderen niet te kort zal doen..haar kinderen hebben evengoed aandacht nodig..maar zelf vind ik dat mijn kinderen op die tijden dat ze bij hun vader zijn..zijn aandacht mogen hebben..niet lullig bedoeld tegenover die kinderen hoor..ze kunnen er ook niks aan doen.

    En mijn kinderen zijn dan daar ook op bezoek..ookal zegt hij steeds..nee ze krijgen hun eigen plekje en speelgoed..mar in de praktijk werkt dat niet zo met kleine kinderen toch?

    En dan ben ik bang dat mijn kinderen zich straks buitengesloten gaan voelen ofzo..

    En dan kan ik nu al zeggen…dat het straks net zo gaat als bij jullie ( Nicole en Jean in het andere topic )

    Want zover ben ik nog niet..ik ben nu pas bezig met een echte omgang…en als ik jullie verhalen lees word ik er ook niet vrolijker van..of althans..het blijft sneu voor alle kinderen…maar de moeders zitten er weer mee…zo kunnen alle vaders lekker hun gang gaan…en doen en laten wanneer het hun uitkomt.

    Ik ken mijn ex..en ik weet gewoon hoe hij is echt waar..in het begin is het allemaal leuk lief en aardig..maar het lolletje kan er snel af zijn..en ik heb geen zin om mijn kinderen daar de dupe van te laten worden..

    Ik heb nu wel een nieuwe vriend..en ik mag het niet zeggen, maar ik weet nu al dat hij een betere vader voor mijn kinderen kan zijn dan hun eigen vader..hij wil namelijk ook de lasten met mij delen wat hun vader nog nooit gedaan heeft.

    En alweer een heel verhaal….

    En steeds denk ik..ik wil een goede omgang voor de kinderen..maar hij wil het alleen op zijn manier..en dan denk ik dus jah daag….en ik wil steeds overleggen met hem over de kinderen..en hij wil het dus alleen in zijn belang..

    Ik heb hem mogelijkheden gegeven..en van alles aangeboden maar dan is hij het er niet meer eens..ja ik blijf verabtwoordelijk over ze…ze zijn hartstikke jong en ik wil niet steeds dat heen en weer getrek..ik wil vaste afspraken kunnen maken…maar dat kan niet.

    En voor mij hoeft het dus nu ook niet meer hoor echt niet…maar voor de kinderen kan ik het gewoon niet maken…en daar komt bij dat hij me dus voor van alles en nog wat uitmaakt..en dat maakt het ook steeds moeilijker..hij zit te dreigen met de dood zelfs..nou en dar moeten mijn kinderen dan heen…

    p.s Nicole..je schrijft maar een eind weg hoor..het lucht inderdaad op ;-)

    En het zijn hele herkenbare dingen die ik lees…wat ik al zei..het is “fijn” om een verhaal te lezen wat me bekend in de oren klinkt…zo staat niemand er helemaal alleen voor..en kunnen we toch nog iets aan elkaar hebben misschien..al is het maar een lezend oog

  • Nicole

    Nu ik zo alles teruglees, ben ik blij dat ik de stap heb gezet dit prikbord aan te vragen bij de webmaster.

    Ook vind ik het prettig om die herkenning te voelen en te lezen.

    Net als jij vind ik het ook makkelijker praten met iemand die hetzelfde meemaakt en doormaakt als ik.

  • Sanne

    Oh heb jij het aangevraagd..inderdaad een goede zet van je.

    Ik heb eigenlijk ook nooit verder gekeken…wel op het alimentatie prikbord, maar het heet niet voor niks alimentatie prikbord he :D

    Daar hoef je het ook niet over dit soort dingen te hebben en is het natuurlijk ook niet voor bedoeld.

    Ik denk dat ik af en toe nog wel ergens advies of raad voor wil hebben…het is nog niet zo druk hier..maar dat komt vanzelf wel denk ik..

    En het is nu éénmaal zo…scheiden blijft moeilijk en zeker als er kinderen in het spel zijn…er zijn zoveel dingen..en uiteindelijk wil je toch het beste voor je kind..maar of je het allemaal goed doet..dat kun je nooit weten van te voren..dus volg ik mijn gevoel maar gewoon.

    En bij iedere scheiding is het weer anders..andere ervaringen..andere dingen meegemaakt..etc etc…maar dus ook hele herkenbare dingen..

  • Nanda

    Wij hebben een regeling op papier dat Quint 1 keer in de twee weken het weekend van vrijdag tot zondag naar hem toegaat en daarbuiten kan alles in overleg…

    Ik moet zeggen dat het hier (goddank) goed werkt….

  • Nicole

    Hoi Nanda,

    Fijn om te lezen dat het bij jouw allemaal wel goed werkt, wat betreft de omgangsregeling.

    Zo zie je maar weer, niet alle vaders zijn hetzelfde.

    Sommige nemen wèl de verantwoording voor hun kinderen.

    En zo hoort het ook.

  • Nanda

    Het gaat eigenlijk alleen maar goed omdat we alle twee Quint in een hoog vaandel hebben staan, alles wat we doen (zelfs ruzie maken tegenwoordig :D ) gebeurt met de gedachte erachter dat Quint er weinig tot niks van mag meemaken…

    Het is soms moeilijk hoor, maar het is soms slikken of stikken en dan kijk ik naar Quint en dan slik ik maar (en hij precies zo ;) ) :)

  • Sanne

    Jeetje Nanda…heel knap van je ( jullie )

    Tuurlijk wil ik ook het beste voor mijn kinderen hoor…en mijn ex op zijn manier ook..maar ik kan het niet..als de kinderen erbij zijn en mocht ik mijn ex toevallig aan de telefoon hebben dan vraag ik meestal of hij s'avonds terug kan bellen, omdat ik weet dat het ruzie wordt aan de telefoon..en de oudste voelt echt wel de spanning die er tussen ons is..helaas.

    Als je het zo vol kan houden vind ik het echt knap..petje af !

  • Nanda

    Het kost soms ontzettend veel moeite, vooral omdat hij nu inziet wat er allemaal mis is gegaan, en nu moet het ineens allemaal weer goedkomen (dit was al de tweede keer dat we het probeerden)

    Ik trap er niet meer in en mijn irritatie gehalte is op dit moment zeer hoog en ik moet me echt 9 van de 10 keer inhouden, maar ik wil het gewoon pertinent niet laten ontploffen voor Quinty…