Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

bijstand

• Beton

als het zo erg met je is nicol dan kan je de energie beter gebruiken dan hier te reageren.

Wel raar hoor,Sas stelt de vraag en jij bent boos…..wie de schoen past enz enz.

• Sleepy

Nou vind het nogal een overdreven reactie.. het enige wat er gezegd wordt is dat ook van vaders verwacht wordt dat ze blijven werken… en dat er best begrip is voor uitzonderingen…

Nicol denk eens na… ook een vader die zijn kinderen wel toegwezen krijgt moet blijven werken om ze van onderhoud te voorzien… ouders wiens partner overlijdt zullen ook moeten blijven werken om de kinderen van onderhoud te kunnen voorzien.. en er zijn een heleboel moeders (gelukkig) die ook gewoon blijven werken na een scheiding.. zo zijn er een hoop situaties waarin het wel kan en moet… en ook gewoon gaat…

Verder zijn er ook een hoop gevallen waarin een scheiding geheel anders loopt dan die van jou… er zijn ook vrouwen die bij hun man weggaan.. met of zonder kinderen… ik denk dat als je zo generaliserend blijft kijken je je zelf geen goed doet de komende periode.. dan blijf je van deze lange tenen hebben en te snel gepikeerd reageren en groei je niet verder…

Maar als jij dat niet wil.. verder gaan.. maar met je kinderen (als excuus) op dit punt wil blijven hangen is dat jouw goed recht natuurlijk.. alleen niet een ander verwijten dat hij/zij dat niet doet.. en verder gaat…

• sasja

Na wat voor scheiding dan ook kan je natuurlijk proberen van het negatieve een positief te maken

Kinderen zijn er een stuk zelfstandiger door gewonden en ik ben trots dat het zulke geweldige kids zijn geworden

Nooit gewerkt in huwelijk en kom er nu achter dat ook ik een leuke baan kan hebben met leuke collegaas

Kan nu een bankstel uitzoeken wat ik 100% mooi vind, hoef met niemand rekening te houden

Ik heb een weekend in de 2 weken een full time oppas en kan leuke diengen gaan doen

Natuurlijk is een scheiding niet positief maar daar kan je niets meer aan veranderen, als je het positief oppakt is het ook makkenlijker en leuker om voor jezelf te gaan zorgen en ook om te gaan werken

Ik heb geen allimentatie nodig en…. ben er trots op

• willem

juist werken om weer iets voor jezelf opbouwen en niet leven op kosten van de gemeenschap en de belastingebetaler die moet tenslotte ook nog voor de nietwerker betalen.