Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

betaling kinderalimentatie

• inge

hallo,

mijn ex betaalt netjes sinds onze scheiding het door de advocaat vastgestelde bedrag aan kinderalimentatie.

Echter hij is elke maand vrij laat met zijn betaling, waardoor ik in de problemen op financiel gebied kom. Ik werk wel hoor, maar salaris is niet je van het, en ik moet natuurlijk ook mijn zoon en mijzelf onderhouden en de vaste lasten betalen.

nu bijvoorbeeld is het 12 juli, en moet ik de alimentatie van juni nog ontvangen. Wij hebben hier niks over vastgelegd in het convenant, alleen het bedrag (+jaarlijkse indexering)

Hij zegt dat het lastig is omdat hij een WAO uitkering heeft, en natuurlijk ook zijn vaste lasten moet betalen, maar het lijkt mij dat het voor hem een verplichting is dit geld op tijd te voldoen.

Kan ik dit via een advocaat vast laten leggen, of moet ik maar gewoon elke maand afwachten wanneer ik mijn geld krijg? Ik moet hem eigenlijk elke maand er weer op attenderen dat hij nog niet heeft betaald, ik heb de suggestie automatische betaling al gedaan, maar dat doet hij dus niet.

• Ad

Dat ligt eraan wat in het convenant staat: vooruitbetaling of achterafbetaling, maar in feite maakt het niet uit. bij vooruitbetaling (komt volgens mij het meeste voor) moet die uiterlijke de 1e op je bankrekening staan. Bij achteraf uiterlik de laatste dag van de maand. Verder krijgt hij zijn WAO ook standaard op dezelfde datum en kan hij zn vaste lasten hierop afstemmen. Bij achterstand dreigen met LBIO of advocaat

• anne

ad de wao wordt steeds later uit betaald, dus het kan zo zijn dat hij in de problemen komt,,

• Johan

Inge,

Als dit jou enige probleem is dan heb je in mijn ogen weinig reden tot klagen.

Je hebt duidelijke afspraken met je ex en hij houdt zich daaraan…

Het enige probleem is dat hij ‘laat’ betaald…

Je hebt je ex hierop aangesproken en hij heeft een goede reden….toch ?

Waarom bouw je zelf niet een reserve op waarmee je de dagen dat je krap zit vanwege het niet ontvangen van je KA kunt overbruggen.?

Ik zou hier zeker geen zaak van maken, wees blij dat je ex ondanks het feit dat hij een WAO uitkering ontvangt toch zijn betalingsverplichting nakomt.

Sommige mensen maken van een mug een olifant…

Overigens denk ik dat je hier zowiezo voor naar een advocaat moet, want deurwaarders en LBIO komen pas in actie als er langere periode NIET betaald wordt, als er later betaald wordt dan hebben ze geen recht om actie te nemen.

Enig idee wat een advocaat kost ? ;)

Met vriendelijke groet,

Johan

• Nicole

Mijn wao wordt al 7 jaar op dezelfde dag uitbetaald, er kan soms een dagje verschil zitten maar over het algemeen is het heel regelmatig.

• Nicole

Ho, ho, zo werkt het niet Johan. Moet Inge dan maar te laat zijn met het betalen van haar vaste lasten? Nee, meneer hoort op de afgesproken datum het geld overgemaakt te hebben. Een goede reden heeft hij helemaal niet, afspraak is afspraak en zo werkt het nu eenmaal.

• Danielle

Nicole schreef:

>

> Ho, ho, zo werkt het niet Johan. Moet Inge dan maar te laat

> zijn met het betalen van haar vaste lasten? Nee, meneer hoort

> op de afgesproken datum het geld overgemaakt te hebben. Een

> goede reden heeft hij helemaal niet, afspraak is afspraak en

> zo werkt het nu eenmaal.

Nee, Inge moet niet te laat zijn met haar vaste lasten, maar dat is niet de zorg van ex. Die betaald KA, wat dus in theorie bedoelt is voor de kinderen zoals bijvoorbeeld voor de kleren of iets dergelijks en NIET voor de vaste lasten. Wat de ex partner (in dit geval dus Inge) vervolgens met de KA doet is aan haar, maar daar heeft haar ex niets mee te maken.

Het zou overigens wel natuurlijk fijn zijn als de KA maandelijks overgemaakt wordt en dat zou denk ik zo via een advocaat vast gelegd kunnen worden. Bedenk alleen wel dat als je zulke stappen gaat ondernemen, je ex ook kan proberen om vermindering cq nihilstelling te krijgen.

• Nicole

Ga je nou weer beginnen :(

• Henk

Hij betaald tenminste iedere maand. Als je écht slim bent laat je het zo en ga je niet de goden verzoeken…………….

• Danielle

Nicole schreef:

>

> Ga je nou weer beginnen :(

Was dit tegen mij bedoelt? En zo ja, wat bedoel je?