Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Notaris verdeling toewijzing huis

• Anne-Mieke

Ook al heb je een toegevoegde advocaat, dan nog werkt hij in jouw opdracht.

• Anoniem

Ann-Mieke ik heb hem gisteravond een nette brief geschreven, en ik hoop dat hij het gaat veranderen. In de voorlopige voorzieningen geeft de tegenpartij al aan geen aanspraak te maken over de woning dus een notaris is totaal overbodig!

Ik mag hopen dat hij er gehoor aangeeft.

• Anne-Mieke

Je ex heeft in de voorlopige voorzieningen al aangegeven geen aanspraak te maken op de woning, daarbij beschikt hij al over andere woonruimte en ben jij degene bij wie de kinderen verblijven. M.i. zijn dat redenen genoeg om je niet al teveel zorgen te hoeven maken, óók al wil je advocaat niet meewerken.

• Anoniem

Oke gelukkig, maar ook niet als er een notaris bij moet komen om het te regelen.

hij helpt mij dus niet, hij vind dat ik me buiten zaken moet houden waar ik geen verstand van heb.

Is echt een arrogant antwoord op een hele nette brief waarin ik hem ook nog complimenteer.Als je precies wil weten wil je deze eventueel ook doormailen.

• Anoniem

PS; mijn ex moet met een andere advo verder dan degene die het verweer voorlopige voorzieningen gedaan heeft. Dat was namelijk mijn oude advo en mag mijn ex nu ineens ook niet meer mee verder, heeft dat ook geen gevolgen?

• Anne-Mieke

Het klopt dat je ex een andere advocaat moet zoeken, maar dat maakt verder geen verschil.

• Anne-Mieke

Je advocaat zou jouw belangen moeten behartigen. Probleem is dat een advocaat die op toevoeging werkt meestal niet zit te wachten op extra werk. Dat levert hem n.l. niets op. Heb je je advocaat al eens om uitleg gevraagd waarom hij niet de rechter laat beslissen wie er in de woning mag blijven, maar verzoekt om dat door een notaris te laten doen. Als hij er dan zoveel verstand van heeft zou hij je daar toch een goede verklaring voor moeten kunnen geven. Het is in elk geval niet gebruikelijk.

• Anoniem

Hij geeft er geen verklaring op. Hij zegt,

"Tot slot de rechter zal bepalen dat u het huurrecht krijgt omdat u de feitelijke verzorging van de kinderen heeft.

En de notaris is niet aan de orde als u en uw echtgenoot overeenstemming hebben bereikt over de verdeling van de goederen"

Maar hier zegt hij dat de rechter het bepaald, terwijl hij in de scheiding vraagt de notaris dat te bepalen.

Pfff

• Anne-Mieke

Als je advocaat dát heeft gezegd denk ik toch dat je het echtscheidingsverzoek verkeerd geïnterpreteerd hebt. Misschien heb je e.e.a. toch niet helemaal goed begrepen en maak je je onterecht zorgen.