Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Mag dit allemaal?

• Anne-Mieke

<<>>

Met dat probleem zit Willem gelukkig niet. Als zijn ex hem zijn deel van de inboedel niet terug wil geven heeft hij n.l. altijd nog de mogelijkheid om de waarde ervan te verrekenen na verkoop van de woning. Maar je hebt gelijk, recht hebben is iets anders dan recht krijgen.

• Anne-Mieke

Willem had e.e.a. zelf kunnen voorkomen, dát bedoel ik te zeggen. Daarbij heeft zijn ex óók geen andere keus gehad dan de woning te verlaten en ergens anders iets te gaan huren. De echtelijke woning moet immers verkocht worden. Dat ze de gehele inboedel heeft meegenomen praat ik niet goed.

• Been There

Willem zal het recht vast en zeker aan zijn zijde hebben!

Maar…..om dat recht ook echt te gaan krijgen zal hij een procedure moeten gaan starten en dat kost Willem een klein vermogen aan advocaten kosten. De ex van Willem zal gaan dwars liggen zoveel ze kan en het zal dus een eeuwigheid gaan duren.

Het recht hebben………….laat me niet lachen.

• Anne-Mieke

Aan doemdenken heeft Willem al helemáál niets.

• Erik

Ik noem dit geen doemdenken. Het is de realiteit. Rechters doen niet aan waarheidsvinding, advocaten hebben meer interesse in hun honorarium en een advocaat kan het zich permiteren om te liegen, essentiële zaken weg te laten (zogenaamd vergeten). De wetgeving staat aan de kant van de verzorgende ouder (meestal de vrouw). De niet-verzorgende ouder moet, wanneer de andere partij de zaak frustreert, heel veel geld hebben om zijn gelijk te kunnen halen.

• Anne-Mieke

Het is misschien vaak de realiteit, maar niet altijd. Dus blijft het doemdenken.

• Danielle

Anne-Mieke schreef:

>

> Het is misschien vaak de realiteit, maar niet altijd. Dus

> blijft het doemdenken.

Of helaas gewoon de waarheid. Zoals je zelf zegt: vaak de realiteit.

• Been There

Anne-Mieke,

Je zegt dat je geen advocate bent maar helaas klink je wel heel erg als een advocate.

Een doemdenkende kind missende vader

• Anne-Mieke

Ik heb, naast veel negatieve ook genoeg positieve ervaringen zelf gehad en bij anderen gezien om niet bij voorbaat al te adviseren er maar het bijltje bij neer te gooien. Met alleen doemdenken bereik je in elk geval nóóit iets positiefs.